Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade liknande. Lambda lampan tändes, gick kass under 3000varv, sotade och hackade.

Letade ihjäl mig! Men så hittade jag två gumminipplar under insuget, ena hade världens torrpsprickor och andra hade hoppat ur. Köpte nya nipplar, satte fast dom med små klämmor. Voila! Problemen väck.

Följ två svarta vacuumslangar fram till insuget, sitter in under där.

Kolla om det kan vara detta?
PDK skrev:Jag hade liknande. Lambda lampan tändes, gick kass under 3000varv, sotade och hackade.

Letade ihjäl mig! Men så hittade jag två gumminipplar under insuget, ena hade världens torrpsprickor och andra hade hoppat ur. Köpte nya nipplar, satte fast dom med små klämmor. Voila! Problemen väck.

Följ två svarta vacuumslangar fram till insuget, sitter in under där.

Kolla om det kan vara detta?
oki, ska försöka kolla på detta på torsdag, hoppas bara att ja hittar de du beskriver... men de ska sitta under insuget?? på vilken sida?
PDK skrev:Nu är man groggy igen! Dom sitter under gasspjället... My bad!

Av med kåpan till gasvajern, så ser du dom lättare.
Är de dom som sitter bredvid tomgångs vakumet, har ju några slangar som går ur den och så har jag några som de sitter på gummi pluppar på, är de som du menar?
Du pratar om den gråa "granen" med vacuumslangar, den sitter på ovan sidan av gasspjället? Om du tittar under gasspjället så har du dom där, som jag pratade dom.

Mina var oljiga och hala som få.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]