Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Vad tror dom? Är jag så puckad att jag bränner hela mitt sparkapital på sprit trots att jag inte klarar mina räntebetalningar så är jag väl även tillräckligt puckad för att bli av med en tillsvidareanställning på en dag?

/Anders

Varför inte? :lol: :wink:

Banker är lite som dom är, men lycka till iaf.
Brainy !

Vilken bank var det du hade problem med?

En sak jag märkt under årens lopp är att stämningen & graden av service på det individuella bankkontoret (oavsett om det är SEB, Swedbank osv) varierar vääääldigt.
Så, man får helt enkelt antingen pröva sig fram eller gå efter rekommendationer (precis som när man söker en bra bilmek :wink: ).
SEB är enligt min mening klart bäst när det kommer till saker utöver det vanliga...internationella transaktioner osv...då Nordea i motsvarande situationer ofta beter sig som en riktig Hillbilly bank men även när det gäller SEB så måste man välja rätt kontor själv.

För många år sedan (mitten av åttio talet) så praoade jag på Skandinaviska enskilda banken (SEB) & fick sitta med på diverse möten... rätt så intressant då de inte hymlade om att de inte var speciellt intresserade av småsparare utan att det var företag som var deras älsklingskunder...de hade oxå som mål att succesivt göra sig av med småkontoren för att i möjligaste mån bara ha större centrala kontor....något de bevisligen genomfört till stor del. De småkontor man valt att ha kvar ligger ofta i närheten av företagartäta områden som shoppingcentran/industri områden.

Nä, jag tycker Brainy gör helt rätt... visa din uppskattning (eller brist på sådan) genom att placera dina tillgångar hos konkurrenten :)
Du har banknamnet i pm, tycker inte att jag behöver hänga ut dem här.

Av SEB hör jag nästan bara gott från företagare så det låter mycket troligt det du skriver. Hade även kontakt med SEB när jag funderade på att köpa hyresfastigheter och tycker att vi fick ett mycket bra bemötande. Har nog fortfarande telefonnumret till chefen för deras företagsavdelning i Gävle ligger kvar i mobiltelefonen.
Efter att vi visat vårt intresse så blev vi bl.a. inbjudna på seminarier och dyl. som handlade mycket om nystart av företag.

Handelsbanken har jag fått för mig, tvärtom, är rätt så bra och inriktade på privatkunder.

Jo jag tycker det, även om mina tillgångar inte rör dem i ryggen så lär jag visa vad jag tycker och inte bara sålla in mig i "låt gå-ledet."
Ringde dumbanken, fick prata med en annan person än igår, frågade vad det skulle kosta mig i "straffavgifter" att flytta alla mina tillgångar på stört. Han frågade inte ens varför jag ville byta, så intresserad av mig var dom :)

Räntekontona hade precis löpt ut, pensionsdepån kostar mig 150kr att flytta, fonddepån 150kr och aktiedepån 150kr. Bye bye *vinkar*
Bra Brainy att du skrev citattecken "rörlig" 3-månadersränta. Även om bindningstiden är kort så är räntan inte rörlig utan bunden (i ditt fall 3 mån). Jag retar mig på att man marknadsför 3-månadersräntan som rörlig. Jag har "riktig" rörlig ränta på mina bostadslån, men jag vet att det är svårt att få dem för nyteckning.
Grattis till en bra förhandling och en bra räntenivå förresten 8)
Jag köänner igen detta, vi råkade ut för något liknande på 90-talet när vi skulle köpa upp oss på större lägenhet. Tjejens Nordeabank var motvalls till allt, så hon bytte till förmån för Swedbank, som jag redan hade . Detta lokalkontor har servat oss grymt bra genom åren. Vid vårt husbygge kunde det knappast önskats en bättre bank.

/Thomas
AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]

Motorhuvsjustering

Rostlagning av innerskärm med fäste till[…]

Däck dimensioner

Kanske vore bättre att återbörda l[…]