NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Aj då! :(
För är det i så fall bara färddatorn som uppdateras så känns det inte motiverat att betala runt 500 kr...
Användarvisningsbild
av ThomasT
Kluster skrev:Aj då! :(
För är det i så fall bara färddatorn som uppdateras så känns det inte motiverat att betala runt 500 kr...
Det är givetvis fler saker som uppdateras, dock så vet jag/vi inte vad. Något som jag finner lite störande, att det finns buggfixar som tillverkaren inte informerar sina kunder om.

Här är en tråd som jag startat för att gnälla lite i om det: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 77#p309177

.
av Kluster
Jo, det förstår jag att det är fler saker som ingår men det är precis som du har skrivit tidigare och även i den tråd du har skapat om detta - vore ju önskvärt att få reda på vad respekte uppdatering/buggfixar innebär m.m...
Användarvisningsbild
av V50F
Mjuvaran på Jägersro Bilia Malmö kostar 350kr sen tillkommer arbetskostnaden.
Man får väl räkna med runt tusen kr antar jag.
Jag fick mjukvaran installerad till mitt drag och själva mjukvaran kostade 150kr men hela räkningen blev 695kr
(det hela tog ca 5min) känns som en ganska saltad räkning men va fan ska man göra annars med orginal drag.
Så tippar på att uppdatera hela mjukvaran på sin bil kostar runt tusen kr, iallafal där på jägers.
av john.h
Var det för att du har en R design, eller kanske Dynaudio stereon.
För till min 08 gick det fint.
ThomasT skrev:Idag fick jag äntligen tag i en kille som hade lite koll på programvarorna.

Det är INTE säkert att man kan få klockan i huvudinstrumentet beroende på vilken version av huvudinstrument man har.

Jag kunde tex inte få det till min -08... :cry:

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
john.h skrev:Var det för att du har en R design, eller kanske Dynaudio stereon.
För till min 08 gick det fint.
ThomasT skrev:Idag fick jag äntligen tag i en kille som hade lite koll på programvarorna.

Det är INTE säkert att man kan få klockan i huvudinstrumentet beroende på vilken version av huvudinstrument man har.

Jag kunde tex inte få det till min -08... :cry:

.
R-design borde nog inte ha något med det att göra. Men jag får veta om en månad då det tydligen ska dyka upp en ny uppgradering och då laddar vi nog in den.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Sådär då var en DIM uppgradering gjord.

Och det dök upp en klocka i displayen!

Men lite dyrt är det med tanke på hur lång tid det tar... 437kr för 5 minuters jobb.

.

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)