Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mccalle
Det lär väl gå? Datorn tror väl att det är en serieport.....Ska fixa konverter o testa. Återkommer efter midsommarhlegen då affärerna åter öppnat.
Användarvisningsbild
av emwtur
mccalle skrev:Det lär väl gå? Datorn tror väl att det är en serieport.....Ska fixa konverter o testa. Återkommer efter midsommarhlegen då affärerna åter öppnat.
lite o. t. men :
Så länge man har använt porten som en serieport så brukar det fungera.
om man inte håller på att ställa om porten i speciella moder och takter så brukar det fungera.
/emwtur
av Riche
Hur gick det för dig? Jag sitter också och kollar på Tradera efter felkodsläsare till min nyinköpta 854 -96...
Antar att det är en sådan här du köpt: http://www.tradera.com/Volvo-OBD2-scann ... n_96288626
Själv funderar jag på en sån här: http://www.tradera.com/NY-ELM327-Bil-Di ... n_96420582
Efter vad jag läst här skall det ju vara ISO9141-2 på min bil, och den här är utrustad med USB direkt så slipper man koppla på någon adapter eller liknande..
Någon som är mer kunnig inom området som kan komma med ett utlåtande och hur gick det för dig mccalle?
Användarvisningsbild
av js1
Ja, mccalle, Hur gick det?
Jag är också nyfiken!

Står att mjukvaran är Shareware som saknar vissa funktioner, undrar vad man går miste om?
js1 skrev:Ja, mccalle, Hur gick det?
Jag är också nyfiken!

Står att mjukvaran är Shareware som saknar vissa funktioner, undrar vad man går miste om?
På Shareware går det bl.a inte att släcka servicelampan. Dom flesta felkoderna brukar heller inte gå att släcka.
av alan
Jag har den utan begränsningar om någon behöver, den kan släcka service lampan osv. Är det någon av er som har fått det att fungera med en usb/seriell com ports sladd? Det har inte fungerat för mig köpte sladden på clas ohlsson. Men det fungerar kanon med min gammla dator med seriel com port.
Hej,
Sorry att jag somnat till ett tag :roll:
Jag fick aldrig någon ordning på det hela, problemet är min virtuella serieport. Jag har köpt kabel USB->seriell com, men får det inte att fungera. Skulle vara kul att prova med en gammal dator som har inbyggd seriell com. Hur har det gått för er andra?

Har dessutom sålt min 850 -96, men köpt en V70 -97 så det ska ju vara samma OBDII-port på den.
jag använder mig av en laptop med odbII dongle som har 11 protokoll...det ska funka till 99% av alla bilar i världen...sen kör jag vol-fcr samt lite andra program...men behöver du hjälp så finns jag i skåne ju
Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]