Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Grammse skrev:tycker synd om Tomas som får sin tråd nerlusad av en massa SAAB snack!
Spelar roll när han själv gladeligen lägger upp trådar me saabjävlar i. :twisted:
Användarvisningsbild
av Nexus
just ja det hade jag glömt. :oops:
OT men kompisen har köpt en 244 och mina föräldrars granne har bytt sin sketna mitsubishi mot en V70N-07 .Så snart tar VOLVO över landet :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jasså jag trodde det pratades om Tomas S40, det är ju hans tråd :roll: :)

Du kanske skulle skaffa en dekal "2.0T" som sitter på vissa bilar framför bakhjulet på dörrsidan längst ned. Tycker den är snygg

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja skärpning! :twisted: :wink:
Här är det min Volvo som det pratas om. Vill ni snacka Saab kan ni ju alltid ta det i någon alla mina Saabtrådar... eller ja Saabtråden var det visst bara. Du Bjompa: Om du nu tycker att det är så fruktansvärt störande med att se några enstaka Saabar här på forumet varför är du då inne och läser i tex tråden om min pappas Saab V4?

Nog om detta... Om det hänt nåt? Jo den fick lite ny olja idag (och nytt filter). Mätaren står just nu på 20 014 mil.

Tack för ditt stöd Kalle. :) Men 2,0T dekalen tycker nog inte jag passar så bra.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Borde kanske inte visa det här med risk för vissa små "trakasserier" :wink:
Ja ja. Det får jag ta i så fall.

Det är väl ganska känt att just S och V40 är lite mer rostbenägna. Min bil har drabbats av detta speciellt på ett ställe. Nämligen här.

Höger framskärm

Bild Bild

Det är ju inget som man direkt lägger märket till om man inte tittar noga.
Jag retar mig däremot väldigt mycket på detta. Sen är det ju troligtvis så att det kommer att synas betydligt mer om ett tag.
Att fixa detta själv har jag inte tänkt försöka mig på. Med anledningen att mina tidigare bättringsförsök inte varit så lyckade.
Har därför varit inne på en lackfirma för att kolla vad de skulle ha för omlackering av skärmen och motorhuven (som har den vanliga rosten i nederkant plus en massa stenskott).

Offert
Ställtid 1223,10
Framskärm 437,40
Huv 1960,20

Ja är faktiskt sugen på att lämna in den. Men sen vet jag ju att det egentligen inte är ekonomiskt försvarbart att lägga dessa pengar men så är det ju med mycket. Samtidigt kan man ju fundera på hur länge jag kommer att behålla bilen och om det då är någon mening.... inte lätt detta ??:-/ . Jag stör mig ju så jäkligt på detta.. Eller så gör jag som min far föreslog att jag pratar med en psykolog i stället :lol:

Hur hade ni gjort?
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 137

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]