Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dr mugg
Har monterat en turbotrycksmätare och undrar nu hur man bäst kopplar ström till belysningen i mätaren. Har läst ett tidigae tips om att koppla till en ledig säkringplats - men då får jag konstant belysning?

Tacksam för tips.
av S.t.r.a.n.D
Beror på vilken plats du kopplar in den på. Antingen så provar du dig fram vilken plats som bara är strömsatt med tändningen på eller så väntar du till imorgon så kan du få veta vilken plats jag kopplat in min på. :)
av S.t.r.a.n.D
Lyckats lösa det??? Jag har fotat nu men hittar varken kabeln till telefonen eller minnekorts adaptern. Ska försöka hitta nån av dem. :)
av S.t.r.a.n.D
Nu äntligen har jag lyckats få in bilderna på datorn, ursäkta att det tog tid.
Nu var jag ju så dum att inte skriva upp vilken plats de satt på när jag fotade.
Jag har två kablar i min(totalt 3 alltså med jord) för den är elektriskt styrd. Om du bara har en till belysningen så prova dessa platser.
Den grå kabeln ser du vilken den går till. Den blåa ska vara kopplad till säkring nr 38) ALARM SIREN. Den gula är jord. Ja vet konstiga färger, men var så när jag köpte så...

Klicka på bilderna för större...
Bild

Bild

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]