Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej! har ringt runt till säkert 6st volvo meckar men ingen kan ge mig ett bra svar på min fråga. Min fråga är om det går att koppla in volvos original subwoofer till HU850 ljudpaketet som sitter i min v70r -05:a. Finns det kablar framdragna i skuffen eller är det mycket jobb att få det att funka? tack på förhand mvh jimmy
Suben får signal från diskanterna i D-stolparna så den är helt oberoende av vad det sitter för stereo framme i bilen. Mao, det går alldeles utmärkt! :D Jag vet inte om det är framdragna kablar men det är inte speciellt mycket jobb om de saknas i din bil. Det du behöver är en signalkabel från en av diskanterna, en plusmatning, en jord och en "remote"-plusmatning.

Mvh
/Fred
Bra val tror jag!! Att driva slutsteg med högnivå är aldrig optimalt, även om jag tror att en sub är mindre känslig. För mig kommer det nog bli en MDS Dynamic DAX-8. Den är otroligt smidig om man, som jag, ofta lastar mycket i skuffen. Givetvis spelar den antagligen inte i närheten av större och kraftfullare basar men man får ju alltid kompromissa. Jag kommer montera suben mot ryggstödet i baksätet på ett sätt som gör att den är enkel att plocka ur när jag vill lasta hela bagaget.

Mvh
/Fred

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]