NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Var sätter ni era navigatorer?

När jag montarar den som på min gamla bil (mitten på rutan, längst ned mot instrumentbrädan) så är det knappt att jag når den...

Det skulle nog funka att ha den vid a-stolpen men då funkar det inte för laddkabeln som ska tvärs över till mittkonsollen...

Hur gör ni?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Jag har min gamla Nokia n70 liggandes i drickahållaren, vid cigguttaget. Som för övrigt enbart används som gps 8)
Du kanske är intresserad av den, fast kartorna är från 2005 :-DD heheheh...
Användarvisningsbild
av ThomasT
dnulkiw skrev:Har min uppe vid backspegeln, funkar kanon. :-)-)
Hur gör du med strömkabeln då?
Användarvisningsbild
av CabBO
Hejsan. Jag har placerat den ovanför mittkonsollen mitt i mellan ventilationsutsläppen där knappen till varningsljusen sitter. Har visserligen en C70 T5 -08 men det skall vara samma för dig till C30. Fästena köpte jag från Brodit och dom har olika fästen och hållare som passar. Gjorde likadant när jag hade min S60 T5 -02.
Tyckte det inte passade med att ha den i rutan, så jag letade och fann Brodit. Det är jättelätt att sätta dit, både fäste, hållare och sen att ta med navigatorn till och från hållaren. Strömmen går till ett strömuttag i mittkonsoll mellan sätena. Sladden följer mittkonsollen och syns knappt. Hoppas det funkar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
CabBO skrev:Hejsan. Jag har placerat den ovanför mittkonsollen mitt i mellan ventilationsutsläppen där knappen till varningsljusen sitter. Har visserligen en C70 T5 -08 men det skall vara samma för dig till C30. Fästena köpte jag från Brodit och dom har olika fästen och hållare som passar. Gjorde likadant när jag hade min S60 T5 -02.
Tyckte det inte passade med att ha den i rutan, så jag letade och fann Brodit. Det är jättelätt att sätta dit, både fäste, hållare och sen att ta med navigatorn till och från hållaren. Strömmen går till ett strömuttag i mittkonsoll mellan sätena. Sladden följer mittkonsollen och syns knappt. Hoppas det funkar.
Jag hittar ingen modell som sitter mitt i mellan ventilationsutsläppen hos http://www.brodit.se vilken variant av dem är det som du har?

.
Användarvisningsbild
av CabBO
När du hittat rätt fäste, som 853360 verkar vara, så kan du om du behöver hitta rätt hållare där också.
En annan länk för att hitta bra grejer och där dom även säljer Brodit är Skyddet Online.
Det är Skyddet - Kommunikation och Säkerhet. Prova det också så blir du säkert nöjd till slut. För mig funkar det perfekt.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Vid A-stolpen och så drar man kabeln i panelen.

Bild
Användarvisningsbild
av ThomasT
Henrikx2 skrev:Vid A-stolpen och så drar man kabeln i panelen.

Bild
Så fick det bli. Det vart inte snyggt att ha den i mitten. Jag har dock inte klurat ut än hur man får bort plast panelerna för att gömma elkabeln.

.
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]