Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Idag hade jag köpt ny fjärr till bilen, men larmet var heldött. Fick tipset på volvo att kolla bland kablarna under instrumentpanelen om det var nånstans som en säkring ev. var paj. Fann ingen säkring och skruvade surt igen allt. För att upptäcka att varken hastighetsmätare, varvmätare eller soppamätare funkade! PANIK!

Nån som har bild på exakt vilka kabeldon som går till dessa, så man vet vad man kan ha råkat pilla löst? Sitter nu fast i en stad jag inte bor och har 1 dag kvar på semestern!

Hjälp
Användarvisningsbild
av crumpets
Drog i och ur alla säkringar och klämde lite på kablarna bakom panelen och nu rör sig mätarna igen... Inget bakgrundsljus dock, och växellådan blinkar på vinterläget, och halvljuset är borta :shock:
av Hemulen
Finns ju ett talesätt som säger att man inte ska röra gamla sladdar. :wink: . Brukar ju vara en styrning på kontakterna så dom bara passar på ett sätt. Du kanske får riva ner igen................ och kolla efter lösa kontakter. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Får titta på det imorgon :( Fyfan vad segt.. Får väl köpa nån kontaktspray och rengöra varenda satans säkring.
Nyckel till 850 1997

Jag har köpt en bil enligt rubrik och till de[…]

Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]

mätarhus siffror

hej, när jag håller in trip nollstä[…]