NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yanagi
Hej,

Jag har precis köpt en V50 -05 och har bara en snabbfråga angående ljudsystemet.
Hur ser jag huruvida jag har Performande eller High Performance ljudystem i bilen på enklaste sätt?
Har försökt att googla runt om svaret men inte hittat det någonstans.

Anledningen till det är att jag vill kunna göra en iPod integration, alternativt få USB / MP3 stöd i bilen och fortfarande kunna använda mig av rattknapparna. Andra alternativ inom rimliga prisgränser mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Det står i displayen till stereon när du startar bilen.
av Kluster
När du köpte bilen, fick du inte någon info om vad bilen är utrustad med för ljudsystem?
av larpez
Hmm, alternativen du har är ju att koppla in en mp3-spelare till aux-intaget som under armstödet (ett vanligt 3.5mm uttag) eller köpa volvos egna Ipod/USB-adapter som ligger på ungefär 2500kr för själva enheten och när du lagt på arbete ligger slutnotan på 4500kr. Det är vad han på volvobil sa till mig, killen kunde inte riktigt hålla sig för skratt när han skulle säga vad det kostade. Jag tackade för infon och gick. :roll:

Sitter lite i samma sits som dig, vill ha mp3-stöd men samtidigt behålla rattknapparna osv. Undrar om inte mp3-stödet bara är en enkel mjukvaru-uppdatering som man kanske kan lyckas hitta en snäll kille som kan uppdatera åt en. Nån som vet?

*edit* Glöm det jag sa om aux, den blev standard först på 07 eller 08 års modeller. Och jag vet inte om Ipod/USB-adaptern fungerar med 05:orna eller om den också bara funkar f.r.o.m faceliften.
av tgb11
finns det verkligen inte nån som vet med säkerhet att det ej går att få till en usb anslutning? är bra sugen att själv bryta upp panelen och kolla vad för sladdar som går där ..den som kan komma på nått sätt kan ju tjäna en hacka på att sälja "anslutnings kitt" om det nu går :lol: jag köper direkt... hade varit bra nice att kunna ansluta ett usb minne på nått sätt.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]