Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad tycker ni om golf?

Spännande, ungefär likt målarfärg som torkar.
10
28%
Det är härligare att åka på romantisk helg med svärmor.
1
3%
Golf, det är en bil.
9
25%
Tycker bättre om andra gymnastiska aktiviteter.
3
8%
Jag gillar att skryta för alla om hur duktig golfare jag är.
1
3%
Varenda ledig stund på jobbet pratar jag golf för arbetskamraterna, till deras förtvivlan.
Inga röster
0%
Jag tutar vid alla golfbanor.
9
25%
Golf, det är livet.
3
8%
Användarvisningsbild
av bjompa
XC90_Executive skrev:
bjompa skrev:Grattis! Du håller undermedvetet på att växa ifrån dessa jolliga svingar å rop efter ulliga djur, du håller på att bli en man.
Kan va kul med humor, men löjlig kommentar.

Många bra affärer görs upp på golfbanan. Jag tycker att det är riktigt, riktigt kul att spela golf. Jag förstår dock att vissa inte har ekonomin att kunna spela.

Eller man kanske skulle sitta hemma som en soffpotatis, käka chips, dricka öl och kolla på när en massa vuxna karlar försöker få in en liten fjantig boll i två nät?! Nä, tacka vet jag golf!

Hahaha, undrar vem som lirar me en fjantig liten boll?

Klart, de va kanske en löjlig kommentar, men ja tycker nog du är lite löjligare som tar så in i helvete illa upp när man säger nått nedlåtande om en "sport" som inte ens är värd att visa för en publik.
Å hur fan vore de om dessa "höjdare" satte sej ned vid tex ett bord å gjorde sina affärer ist för att i vissa fall betta om dom på golfbanor.
Senast redigerad av 1 bjompa, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Om vi ska hårddra det hela är TROLIGEN golf en form av plöjning? Än är inte sista ordet sagt om golfbanan på gotland. Det handlade ju om att bygga ut på strandskyddat område för jordbruksfastighetens bästa. För inte kan det vara en sport? Isåfall har ju landshövdingen felat, jaja.. vi får se vad det blir för åtgärder. :wink:

Intressant är: Om man inte gillar golf så måste man tydligen vara frälst i annan bollsport? Eller överhuvudtaget i sport? Är man inte frälst i någotdera så är man troligen soffliggare och mera eller mindre en livsparasit eller diverse saker? Man kan alltså inte helt rakt av ogilla golf såsom man kan ogilla annat? En märklig tanke.
Användarvisningsbild
av camaro69
XC90_Executive skrev:
Många bra affärer görs upp på golfbanan. Jag tycker att det är riktigt, riktigt kul att spela golf. Jag förstår dock att vissa inte har ekonomin att kunna spela.
Bra affärer :lol: . Kliar du min rygg, så kliar jag din rygg.

Är golf en "sport" för höginkomsttagare? Skulle inte tro det.

Men en del "riksfjantar" tycks tro det. Idag har väl varenda "Svenne" råd att gå ut på golfbanan.

Skulle aldrig falla mig in att slösa bort dyrbar tid på att traska runt ett par timmar för att få bollen i 18 hål. Möjligtvis i det 19:e hålet, med en vacker kvinnlig caddy som förgyller stunden. :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
camaro69 skrev:Bra affärer :lol: . Kliar du min rygg, så kliar jag din rygg.

Är golf en "sport" för höginkomsttagare? Skulle inte tro det.

Men en del "riksfjantar" tycks tro det. Idag har väl varenda "Svenne" råd att gå ut på golfbanan.

Skulle aldrig falla mig in att slösa bort dyrbar tid på att traska runt ett par timmar för att få bollen i 18 hål. Möjligtvis i det 19:e hålet, med en vacker kvinnlig caddy som förgyller stunden. :wink:
Det är så. Det är en fin sport för affärer.

Hur dyrt det är beror ju på vad man har för utrustning, plus var man spelar! :wink:

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]