Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Är du trogen en kund mot ditt försäkringsbolag, eller .........

Ja
16
43%
nej
18
49%
vet inte
3
8%
Annat
Inga röster
0%
Mängdrabatt och trogen så ja jag e trogen Folksam. Alla andra bolag har legat ca 1500-10000 kr över oavsett bil. Kommer köra en test för en Volvo V70 II 2,0F Flexifuel Kinetic -09 Bara för att se om jag får rätt i mina misstankar, att jag får den billigast genom folksam eller om jag får fel.

Men på dom resultat jag får upp nu skiljer det ca 29000:- mellan billigaste och dyraste Billigaste Aktsam dyrast ATM IF.

Kan tilläggas att jag haft körkort i 4 månader.
anp skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2687413.svd

TH aktuella igen...
Läser man ser man att han har kört ut precis framför en kille. Polisen och FB verkar dock ha olika syn på saken vilket är lite knivigt.
har varigt de tills i förra veckan då jag ringde till volvia och fick veta att en hel försäkring skulle bli billigare än en trafik på länsf... nästan 5000 (helår) för den på länsf... den på volvia kommer att gå på 4100(helår) för helförsäkring .... :D
Min första bil hade jag försäkrad i Volvia. När jag backade på en annan bil på en parkeringsplats fick jag min premie höjd med 400 spänn i månaden i 24 månader, bilen jag backade på fick en spricka i plasten på kofångaren, men på grund av att den bilen var i så sönderrostad gick kofångaren inte att byta ut och volvia fick stå för hela kostnaden att reparera hela bakvagnen för dryga 30 000:-. Skadekostnaden gick på min trafikförsökring och eftersom det inte var några skador på min bil (dragkroken tog smällen) så var det ingen självrisk, men jag fick ju betala betydligt mer än en självrisk i den höjda premien. Jag tycker att det verkar helskumt att Volvia går med på att reparera skador på en bil som inte är orsakade av kollisionen. Att de betalar för en ny kofångare må vara hänt, men resten? Kommentaren från Volvia var att de aldrig ifrågasätter krav när deras kunder är vållande. Tänk på det nästa gång ni bli påkörda av nån med Volviaförsäkring, passa på att laga allt som är trasigt på bilen.

Nej tack, aldrig mera Volvia/If. Numera är jag hos Trygghansa, och trots allt som skrivs om dem har jag aldrig haft några problem. Har iofs inte haft några dyrare skador hos dem ,men förra veckan fick min mobiltelefon sönder av ett ösregn. Hemförsäkringens drulletillägg täckte det och från det att jag lyfte luren för att anmäla skadan tog det mindre än 10 minuter innan jag hade ett tillgodohavande i Trygghansas webshop så att jag kunde beställa en ny mobiltelefon. När sambons cykel blev stulen var det samma sak, ersättningen kom direkt. Eftersom jag har hemförsäkringen hos TH skilde det även nån hundring i månaden för halvförsäkringen på bilen. Kunde kanske kommit undan med samma pris om jag teckande hemförsäkringen hos IF, men den hemförsäkringen hade rent katastrofala villkor jmf med TH så det var absolut otänkbart.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det