NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emty77
Hej någon som gjort detta? Vad ska jag välja med ett bra resultat? Behöver bilen mappas om, jag har redan steg 2 BSR men,,,
Får jag mer hästar bara av att byta turbo och köra vidare med detta trim? inte så haj på detta... men vill ha mer "sug" i bilen.
av v50t5sport
Emty77 skrev:Hej någon som gjort detta? Vad ska jag välja med ett bra resultat? Behöver bilen mappas om, jag har redan steg 2 BSR men,,,
Får jag mer hästar bara av att byta turbo och köra vidare med detta trim? inte så haj på detta... men vill ha mer "sug" i bilen.
Gör inget som du inte känner dig säker på...Så börja inte beställa massa saker nu ;)
Men Ta å slå killarna på autotech en signal så kan du få lite tips! Tel: 0520-480520

Men som svar på din fråga, så måste du mappa om din bil om du byter turbo, du får inte mer hästar bara för att du satt dit en större turbo. Sen måste du ha nytt grenrör till bilen osv. Förmodligen ny koppling (om du passerar 300 hk)

Mvh Ville

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]