Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dasboot skrev:
EmilV70T5 skrev:Funkar det alltså att sätta en spaceball i en sådan ram?
nej, men vill bara visa en bild och fråga om det var den ramen fast till spaceball som man behövde köpa ny.
Okej. Så man måste alltså ha en som är särskilt anpassad till spaceball då? Det är inte direkt lätt det här :P Vet ni om det är samma mått på spaceball innan faceliften som efter?
Om du har det "Nya" Tunnelfacket som är mera "strömlinjeformat" så är det denna plast du måste köpa om du ska behålla din Gamla växelspak,
ska du köpa spaceball spak, så måste du köpa plastbiten för "Spaceball" och den vet jag inte priset på! + spaken

,
lestander skrev:Om du har det "Nya" Tunnelfacket som är mera "strömlinjeformat" så är det denna plast du måste köpa om du ska behålla din Gamla växelspak,
ska du köpa spaceball spak, så måste du köpa plastbiten för "Spaceball" och den vet jag inte priset på! + spaken

,
Okej men vet no om måttet på spaceballen är samma innan och efter faceliften?
Mini_ice skrev:Det är bara själva plattan som är annorlunda, spaken knoppen osv är samma, köp en sån platta så fixar det sig! ;)
Har ju förstått att det funkade bra för dig på S60in men jag har läst om dom som har satt in i V70 som har kapat spaken och haft sig :S och växelwirarna ska bytas enligt andra.. Vill ju inte köpa på mig mer saker om det ändå inte kommer gå liksom..
Nej men du har väl gammla konsollen nu??? varför inte skruva dit spaceballen och pröva om du behöver byta vajrar, vet iaf en V70 som INTE behövde byta dem, fast det var en 06a..
Mini_ice skrev:Nej men du har väl gammla konsollen nu??? varför inte skruva dit spaceballen och pröva om du behöver byta vajrar, vet iaf en V70 som INTE behövde byta dem, fast det var en 06a..
Jo jag får väl göra det.. Verkar som att det kan skifta något mellan dom modellerna. Vet inte vad det är som skiftar som gör att dom kapar spaken...

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]