- mån 27 jul 2009, 15:03
Köpte i januari en S60 2,4 -01a. Blev jätte glad när min volvohandlare sa att ac var renoverad. Nu till saken att jag tycker att Ac är skit dålig. Vid varma dagar 25+ så orkar han inte ner undre 22grader. Ställer man den på 21 så hör man att fläkten jobbar på som bara den men går inte ner eftersom den inte klarar att kyla 21grader. I dag klarade han det eftersom det är mulet och runt 20grader ute. Men den blir ju inte alls jättekall när man drar ner den i gradtal. Passagerarsidan är bara fes-ljummen. Tittade då på pappret som följde bilen och läser då protokollet, Beskrivning av ingrepp: "Kontroll AC urfunktion. AC system tomt. Läcksökning med uv ljus och provtryckning av system inkl kontroll med läckage spray. Läckage vid en kompressor. Byte O-ring till kompressor"
När jag var ner hos min auktoriserade volvohandlare i dag så sa han att en kallibrering av spjällen behöver göras och det har jag läst mig till här på forumet att det stämmer när ena sidan är varmare. Men jag är lite skeptisk till renoveringen av ac som gjordes av en annan aukt. volvohandlare i samma län innan jag köpte den. HAr fått för mig att dom kanske bara fyllde på ac för att det skulle gå ett tag men att det är ett större och mer kostsamt jobb egentligen.
Ska jag ta bilen till en annan volvohandlare som inte vet något om bilens historia och se vad dom hittar för fel, eller vad tror ni?
När jag var ner hos min auktoriserade volvohandlare i dag så sa han att en kallibrering av spjällen behöver göras och det har jag läst mig till här på forumet att det stämmer när ena sidan är varmare. Men jag är lite skeptisk till renoveringen av ac som gjordes av en annan aukt. volvohandlare i samma län innan jag köpte den. HAr fått för mig att dom kanske bara fyllde på ac för att det skulle gå ett tag men att det är ett större och mer kostsamt jobb egentligen.
Ska jag ta bilen till en annan volvohandlare som inte vet något om bilens historia och se vad dom hittar för fel, eller vad tror ni?
- By William85