Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har senaste dagarna uppmärksammat något konstigt, vid högersvängar i stadstrafik så låter och känns det nästan som om jag skulle ha diffspärr, det knorrar och rycker i ratten. Detta fenomen finns inte vid vänstersvängar,
så nu undrar jag vad detta kan bero på.

Det har kommit snö, så nu kör man på snöbelaggd gator, det gjorde man inte tidigare, så kan det vara nått med däcken? eller är det nått vajsing på bilen?

Har någon nån aning?

/L
av Frigge
Kan det vara så att det är snö på stänkskydden eller i hjulhusen som går emot ??

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Loner
nä så enkelt är det inte.

/L
av Frigge
Synd att det inte var så enkelt :cry:
Har du känt på hjulbultarna så dom inte sitter lite löst ?

/Fredrik
av Jaco
Har du kollat nivån på servoljan på länge? Hade liknande symtom på min och då var det alldeles för låg nivå på oljan.
Användarvisningsbild
av falcon
Dålig drivknut?
Användarvisningsbild
av Loner
falcon skrev:Dålig drivknut?
Men det brukar knaka mera, eller?

/L
av Jan-A
Njaeae.. Låter det inte mer som klonk, klonk, klok... Samt rycker lite i ratten? Det gör det i alla fall på min 9000 CD-91
Användarvisningsbild
av Loner
Har inte det klassiska klonk, klonk som tyder på drivkunt, utan känns och låter mera som om det vore diffspärr..eller som om bilen understår, man glider frammåt fast man svänger.

/L
av nevyn
Jag har haft massa problem med min bil i vinter... Den har inte använts varje dag så det verkar som en massa grejer fryser fast på den, handbromsen, kopplingen, nåt i drivningen o sånt... Lite irriterande men för mig har det gått över av sig självt nu när det är lite varmare

Någon som vet var man kan köpa denna ol[…]

På min yttrade sig felet precis så att[…]

Kväveoxider är inga "partiklar"[…]

Har just dessa hybrider annan AC än andra v60[…]