NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomcat
Ursäkta mit dårliga svenska (är dansk).
Men jag har just fått besked från Polestar at de tænker at lancere en uppgradering til S40N 2.0D til hösten.
Så mon inte at V50 2.0D också kommer så?

De har ännu inte nogen ide om prestanda.

Jeg ville personligt gissa 166HK/380NM, kanske lite lite mera.
\Tom
av jumu01
Titta på deras hemsida men inte funnit belägg för att dom skall släppas till varken S40 N/V50 D5 eller 2.0 D. :???:
Stämmer det som du säger att dom kommer att släppa det till 2.0 D och motorgarantin kommer att gälla så är det bara att ställa sig i kö för att få den insatt i bilen!
av tomcat
Det er skam helt sandt :)

Christian från Polestar skickade en mail til mig hvor der stod at det er en som bliver lanceret til hösten, men han kunne inte helt fortælle hur mycket prestanda de kunne pressa ut ur 2.0D.
av Kluster
Detta låter ju intressant om de nu satsar krut på även 2.0D! Den som väntar på något gott....brukar vanligtvis vänta alldeles för länge...
av jumu01
Fick du någon prisinformation om vad kalaset skulle ev gå på?
Hittade detta på deras hemsida gäller för 2.4 D manuell (small) "REKOMENDERAT PRIS: 5 900 kronor inkl. moms
(i priset ingår installation hos din Volvohandlare)".
För den penningen kan det vara värt det om man bara kunde få vilken prestanda presentation den gör för 2.0 D.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Lägger in detta igen, jag skrev o frågade polestar ang V50 och fick detta svaret.

Hej,

Ja, denna modell ligger med i plan för introduktion under senhösten (runt v. 46).
Mvh, Polestar

Från: Fredrik
Skickat: den 8 juli 2009 20:21
Till: performance
Ämne: Uppgradering till D5 V50
Hej

Jag undrar om det kommer en effektoptimering till V50 2009 D5 185hk också?
Det är den manuella 6växlade växellådan jag har.
//MVH Fredrik K
av jumu01
Lyfter tråden.
Kænner mig lite otålig, det ær ju høst nu vardock inte senhøst men var finns produkten?
Någon som har mer detaljerad information?
av Kluster
jumu01 skrev:Lyfter tråden.
Kænner mig lite otålig, det ær ju høst nu vardock inte senhøst men var finns produkten?
Någon som har mer detaljerad information?
Det är i och för sig v.39 nu men under tiden så är det nog bara att fortsätta gå in och "önska" sin modell:

http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p
av Walgot
Skickade ett mail till polestar angående uppgradering till en V50 2.0D och fick detta svar:

Hej,

Denna modell utvärderas för tillfället. Om och när den kommer kan vi tyvärr inte meddela i dagsläget men den är mycket efterfrågad så vi hoppas hitta en lösning.

Nya modeller meddelas på hemsidan.

Mvh, Polestar

Från: Oskar Wallgren
Skickat: den 18 september 2009 07:41
Till: performance
Ämne: V50 2.0D

Hejsan!

Är nyfiken på om ni kommer med någon effektoptimering till V50 2.0D och vad den kommer hamna på i Hästkrafter/NM

Tack på förhand!

MVH Oskar Wallgren

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)