Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
tjena igen, har försökt hitta något ang detta på forumet men jag hittar det inte :S

som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag problem med startmotorn,
igår var jag ute och tänkte jag skulle kolla tändstiften m.m.

nu är detta en 965 aut 6:an med 204hk (kan inte motornummret) 91:a

Men, när jag skulle kolla så tog jag bort en metallskena som satt längs med motorn och tänkte att stiften skulle sitta där under, men jag hittade bara några el stift som gick till något annat och sen en massa slangar som gick till dessa kopplingar.

så min fråga är, sitter tändstiften under dessa elstiften? och isåfall hur fasen ska man plocka väck detta? för dessa slangarna (vet ej om det är bensin lr luft eller vad fasen som går i dom är ju kopplade in i denna skenan och runt överallt.

ursäkta om frågan är dum för dom som vet, men jag är van att pilla med 240 motorer=) detta monster kan jag ingenting om, man får fan knappt ner fingrarna någonstans =)

mvh lollan
av lollan
tilläggas kan ju att det ser inte riktigt friskt ut bland slangarna som går där, för jag såg att dom är tejpade till tusen och vikta hit o dit, ska kolla på det imorgon, men jag tänkte om det är luft eller bensin eller vad det är som går igenom dom =) kan ju inte vara bra i vilket fall som helst:D
av lollan
okej :D då får jag kolla det :D men vad är det osm går i slangarna till dom här elstiften? bensin lr luft? för jag tror jag ska byta dom med tanke på dessa provisoriska lagningar överallt:S
Användarvisningsbild
av emwtur
troligtvis har du hittat spridarna !
/emwtur
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]