Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Lilja skrev:Btw en grej jag tänkte fråga om.
Nya bilen har high performance stereo men ingen aux eller usb ingång. Enligt säljaren finns det inget volvo paket som går att eftermontera men tänkte om det finns något annat sätt att få ett usb uttag och ett aux uttag eller något av det. Någon som vet?
Sen måste jag också fråga om den stereon klarar mp3? Borde den väl göra? Tror den heter HU-650 eller nått sånt.

Gör en sökning på ipod eller IMIV så får du upp en hel drös med trådar om dettta.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =imiv+fred
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 35&t=40270
av Summum
greeeken skrev:Ja mitt tipps till dig att pruta på den nya bilen tills du skämms det är bara pruta tills dom tapapr hakan.
Annars kommer du tyvärr ingenstans.
Gå inte på snacket om att det är fler som står i kö för bilen du vill ha.

Är det så lätt att pruta på begangnat, var inne och kikade hos Bilia i Köping idag, fanns knappt en enda begagnad bil! Undrar om dom är så villiga att pruta då?
Användarvisningsbild
av Jensen
greeeken skrev:Ja mitt tipps till dig att pruta på den nya bilen tills du skämms det är bara pruta tills dom tapapr hakan.
Annars kommer du tyvärr ingenstans.
Gå inte på snacket om att det är fler som står i kö för bilen du vill ha.
Du som brukar spela spekulant hos Bilia Haga Norra kan kanske
ta ett varv ner dit så ser du hur mycket bilar det finns till försäljning.
Användarvisningsbild
av Lilja
Kommer iallafall lägga upp en garaget tråd på fredag eller lördag så får ni se. Ska göra lite mods i framtiden tänkte jag. Bland annat aux/usb om nu HU-650 kan spela MP3 vilket jag antar. Samt en riktigt fin kromad extraljus båge med 3 extraljus :D Sen funderar jag lite på någon form av inbyggd GPS, har sett vissa som gjort det i orginal hållaren som slidar upp men vi får se hur det blir med det.
Användarvisningsbild
av Jensen
Tyvärr Lilja så klarar HU650 inte av att spela
Mp3 skivor.
Det funkar endast på dom nyare bilarna
kombinerat med minst High-Performance.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Är inte helt säker men jag tror man måste ha en ipod-adapter till HU-modellerna för att kunna spela MP3. Ingen av dem kan läsa skivor med MP3 på.
av tomme
Stupid-Flanders skrev:Är inte helt säker men jag tror man måste ha en ipod-adapter till HU-modellerna för att kunna spela MP3. Ingen av dem kan läsa skivor med MP3 på.
HU850 klarar MP3 har jag hört, dock så har jag inte testat på min än :!:
Får väl testa bränna en skiva och se om det funkar.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]