Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tjena.
Jahapp då har man bytt bil igen till en 850 Turbo -94:a italien inport.
Jag böt pga att jag ville ha en minndre bil + att den är mycket billigare att äga än 855:an :)
Det lilla som är gjort på motorn är,större turbo,större downpipe och insattsfilter,får se om chip och JT 3" halvsatts kommer på sen.
Sen är det ju fungerande AC i den,så skönt när det är varmt ute :)

Sen lite småfix förstås men som sagt inte en ny bil,+ att saker o ting ska på så småning om t.ex 19" R-fälgar,R-vinge,S/V70 handtag och nu till helgen ska dom kromade lyserna bytas mot original + USA blinkers.

Sen måste jag fixa ett VGII larm,det som är i nu funkar inte.

Så nu till bilderna,dåliga pga att man har tagit dom med mobilen :? :oops:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 2 Tommy Lagerlöf, redigerad totalt 0 gång.
Tjena nu har man fått tag i 19" R-fälgar som jag får på fredag/lördag.

Visst dom är inte vackra men jag får ge 2000kr för dom,dom ska spacklas upp o lackas om,det är däcken jag betalar för för dom är så gott som nya.

Fälgarna är inte cheva eller vinda iaf...så nu är man nöjd :D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bytt bil igen :)
Som lilleman säger ser den fräsh ut. Fint motorutrymme. Gjort motortvätt?

AC är ju jäkligt sköt på sommaren ja.

Vad har du för vidare planer förutom fälgarna? Om de inte redan är det så skulle det sitta fint med målade bromsok med tanke på de öppna fälgarna du skaffat.
Ja jag gjorde motortvätt när jag precis hade bytt till mig bilen,sen hade jag på sånt medel så all plasst vart svart o fint :) .
Ja man har ju bytt men denna är jag messt nöjd med av alla 850/855:or jag har hafft,12000 mil osv osv,mycket bytt o fixat.
Fyllde på AC:n lite i söndags för det var för lite,AC pumpen slog till o av hela tiden men inte nu + att den kyler mycket mycket bättre än tidigare..sååå nöjd :D
Det är en R-vinge som ska på,ev 60/40 sänkfjädrar..och självklart ska oken målas,har färg som står o väntar 8)
Sen ska det monteras lite utrustning,sen får man se vad framtiden utvisar.

Kablarna från de gamla kontakterna satt br[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]