Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har en volvo 460-93a och jag undar om man kan packboxa om styrväxeln på den eller äre lättare att köpa en på skroten och byta??? har hört att den börjar att läcka efter ett tag om man packboxar om dom skulle vara bra att få någara tips om det är någon som vet någe rätt träligt att fylla på servooljan var och var anannan dag.... och jag har en till fråga kylarvätska typ c går det att köpa glykol på biltema och blanda i eller ska man åka till volvo och köpa den rätta kan man känna på lukten när bilen är varm om den läcker kylarvätska för jag känner en frän lukt när den är varm typ "cyrry" aktig tycker jag det luktar som.... är inte så haj på att byta kylare eller pump senaste bilen jag gorde det på så gick topplockspackningen åt helvete.... :cry:
Senast redigerad av 3 svempus, redigerad totalt 0 gång.
Du har alltså lokaliserat läckaget till styrväxeln? Har ingen större koll på hur det ser ut vid styrväxeln och hurpass mycket jobb det är att ha ner den. Men annars är det ju bara att testa och se. Det håller vad det håller.

Jag har hört att man inte ska blanda olika glykoler med varandra. Jag tappade ur all kylarvätska och bytte till biltemas (etylenglykol) utan några problem.

Om den läcker kylarvätska märker du ju det om nivån i expansionskärlet ständigt minskar och du måste fylla på.
etylenglykol är väll sån där långlivs glykol röd färg på den har ochså hört att man inte ska blanda etylenglykol men propylenglykol rätta mig om jag har fel...jo då de sjunker i expansionskärlet ska åka till volvo i örebro och köpa glykol av dom 64 kr för en liter tycker inte jag är så farligt....[/color]
Okej. Hoppas det inte är topp-packningen. Eftersom du inte hittar något läckage så finns ju risken att det är packningen som är boven i dramat. Kan ju även vara vattepumpen, de har ju en tendens att lbörja läcka på våra bilar när de rullat en del. Men då tycker man att det borde vara lite fuktigt där iaf.
Lycka till.
Nu är jag inget proffs inom detta område, men vad jag läst så är det ingen självklarhet att det sker. Är inte ens säkert att det syns på oljan om man har läckage. Men som sagt, hoppas det är något simpelt fel.
Skriv gärna om du lyckas lösa problemet.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]