Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej.
Nu har jag hållt på att försöka hitta ett hål där jag kan dra igenom min plus kable ifrån batteriet till slutsteget.
Det ena hålet som sitter på passagerar sidan är tvär fullt med kupe utaget.
Jag har dock ett 12 uttag i skuffen under det inre locket, går det att dra elen därifrån?
Sen provade jag att dra kabeln genom sidan på bilen, genom plåten och sen in under listen på förar sidan men det såg bara allmänt billigt ut och sen lär inte kabeln hålla så jädrans länge.
Det enda allternativet jag vet som är kvar är att borra i torpedväggen, känns skit trist men men, någon som vet ett bra ställe att göra ett hål på? förar sidan eller passagerar sidan?

Sen tänkte jag minus kabeln, funkar det att skruva fast den där locken i bakluckan sitter fast? eller i sidan i reservhjulsbaljan? sitter 2 hyffsat stora hål där som man kan skruva in i.

Tacksam för svar börjar dra bort tussan ur håret :twisted:

mvh Ampe
Update. Jag ger nu upp med att dra kabeln, försökte få loss säkringsdosan men lyckades inte alls med det, hålet på passagerar sidan är fullt och jag försökte dra loss gummi ringen som sitter där men det gick inte heller.
Så återigen finns det någon med tipps så säg gärna vad jag kan göra, annars så lämnar jag in skiten hos BRL och kollar vad det kostar.
Mvh Ampe
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]