- tis 07 jul 2009, 15:49
Har ett knepigt fel på min v70-02. Halvljuset vill inte slockna automatiskt när jag stänger av bilen alla gånger. Slocknar inte av var 5:e gång i snitt. När det strular får jag vrida på nyckeln fram och tillbaka innan det slocknar. Kollade med Volvo som sa att halvljuset styrs från CEM (datamodul). Eftersom jag har problem med bakdörrens lås som också styrs från CEM så trodde Volvo att det kan hjälpa att laga låset. Lättare sagt än gjort. Jag började med att lämna in bilen till en Autoelektrisk firma som kopplade bort dörrlåset bak för att se om det blev nån skillnad och det blev det, lyset slocknade alla gånger vi testade ca 30 gånger på några dagar. Promlemet med bakdörren är att när jag låser upp bilen så är fortfarande bakdörren (höger) låst. Motorn och låsknappen går upp och ner men dörren går inte att öppna utifrån. Trycker jag ner låsknappen inifrån och öppnar med innerhandtaget öppnas dörren och sen går det att öppna utifrån tills jag har låst igen. Bytte låskista utan resultat. När Autoelektriska kollade felkoderna så fick vi en från bakdörren fortfarande.
Nån som haft liknande problem?
/Hasse
Nån som haft liknande problem?
/Hasse
- By XRay89