Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
BG skrev:
greeeken skrev:
BG skrev: Det får man mycket spolarvätska för hos Volvo! Och man slipper köpa vindruta och lamphus!

BG/2,5T
runt 210 liter
Din spolarvätska var dyr och kan inte varit Volvos som brukar ligga runt 20 kr litern. Går du till auktoriserad handlare/verkstad får 1150 liter!

BG/2,5T
109 svenska koronas fick jag betala vid 8000 mils servicen för den smörjan
av boeder
Dags att stänga tråden???????? Leder ingen vart
Användarvisningsbild
av greeeken
boeder skrev:Dags att stänga tråden???????? Leder ingen vart

Oo cooling
av boeder
greeeken skrev:
boeder skrev:Dags att stänga tråden???????? Leder ingen vart

Oo cooling
Ja och darrar du av rädsla eller? Just därför tycker jag att tråden stängs. Vart leder den tycker du? Har du något konkret? Jag håller med delvis i tråden men just nu så leder den ingen vart.

Mr. Cooling
av zenobia
ähhh... det skadar väl inte med en "skräp"-tråd där folk ventilerar lite...
Användarvisningsbild
av Loner
zenobia skrev:ähhh... det skadar väl inte med en "skräp"-tråd där folk ventilerar lite...
Nä men den tråden skall ligga i Klotterplanket isf!
Håller Er till ämnet!

/L
av zenobia
Nu har bilen varit på koll hos en annan volvoverkstad.

Det visade sig att allt större är gjort på servicen. Värre var det men småsaker som att smörja gångjärn odyl.

Med andra ord så har dom gjort dom sura punkterna som kan kosta pengar att inte utföra. Sedan har dom "hoppat" över en drös med mindre punkter som är enkla att fixa om kunden återkommer med klagomål.

Men visst, man tjänar säkert in en del tid på att "glömma" saker. Att man har glömt på min bil är väl tveksamt då det handlar om dryga fem glömda saker + några tveksamma.

:D

Nu skall jag ta kontakt med den stora som börjar på B och se hur dom ställer sig.
av boeder
zenobia skrev:Nu har bilen varit på koll hos en annan volvoverkstad.

Det visade sig att allt större är gjort på servicen. Värre var det men småsaker som att smörja gångjärn odyl.

Med andra ord så har dom gjort dom sura punkterna som kan kosta pengar att inte utföra. Sedan har dom "hoppat" över en drös med mindre punkter som är enkla att fixa om kunden återkommer med klagomål.

Men visst, man tjänar säkert in en del tid på att "glömma" saker. Att man har glömt på min bil är väl tveksamt då det handlar om dryga fem glömda saker + några tveksamma.

Nu skall jag ta kontakt med den stora som börjar på B och se hur dom ställer sig.
Lycka till, fruktansvärt tråkigt att sådant här förekommer. Men det är väl ett tecken på att många inte ryter ifrån eller ifrågasätter arbetet utan litar helt och fullet på verkstäderna gör som de utlovar.
Användarvisningsbild
av Brainy
zenobia skrev:Nu har bilen varit på koll hos en annan volvoverkstad.

Bra att du orkade kolla upp det, orkar du lista exakt vad de struntat i?

Lycka till

/Anders - service igår
av Teemu
tror nog att det är mycket tack vare den "trygga servicestämplen" som det är så här. Många har tittat sig blinda på att stämpeln måste finnas och sedan tar man bara för givet att allt är gjort. Men det har ju bevisats flertalet gånger att så har inte faller varit.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 54
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.