Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hmm, nu blir jag fundersam.
Kanske inte kabeln förljer med ändå? Dock fanns det kablar i de packetet som vi öppnade på Volvo. Men de kanske var dit stoppad efteråt.
Får se nu till veckan när grejerna kommer vad som ingår.

/Henrik
av nevyn
jag köpte knappar på skroten och kabeln på volvo 170:- för kabeln och 250:-/inkl frakt för knapparna. detta eftersom volvo ville ha 550:- för knapparna och kabeln såldes separat.

det är inte så att de paketerar kabeln med knapparna till nyare årsmodeller?
av maf
nevyn skrev:jag köpte knappar på skroten och kabeln på volvo 170:- för kabeln och 250:-/inkl frakt för knapparna. detta eftersom volvo ville ha 550:- för knapparna och kabeln såldes separat.

det är inte så att de paketerar kabeln med knapparna till nyare årsmodeller?
Jo, när jag beställde kabel och knappar vid ett tillfälle så la dom tyvärr beställningen fel och fick hem knappar för nyare modell. Då kom det med både knappar, sladd och någon stålram i samma paket. Mycket dyrare var det, men allt var med.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Då var den monterad och kabeln ingick.
Priset var 552,50:-.
Dessutom ingick en mycket bra beskrivning.

/Henrik
av anderc
Monterade också min idag.
Det som var lite märkligt var att mitt paket innehöll en stålram med kabel fastmonterad dvs en sådan som sitter i redan. Dessutom var det kontroll till cfarthållaren och givetvis fjärren. Pris ca 530kr

Hursomhelst så insåg jag rätt fort att kabeln redan satt på plats i och med att jag hade farthållare(?) så det var bara att sätta dit fjärren utan att byta stålram med kabel på...

Så nu har jag en extra ram med kabel samt en kontroll till farthållaren. Bara att kasta eller ngn som vil ha?
Användarvisningsbild
av henka35
Om man tittar i tillbehörkatalogen så ser man att det är en ny sats för modellår 05.

/Henrik
av mr_ice100
anderc skrev:Monterade också min idag.
Det som var lite märkligt var att mitt paket innehöll en stålram med kabel fastmonterad dvs en sådan som sitter i redan. Dessutom var det kontroll till cfarthållaren och givetvis fjärren. Pris ca 530kr

Hursomhelst så insåg jag rätt fort att kabeln redan satt på plats i och med att jag hade farthållare(?) så det var bara att sätta dit fjärren utan att byta stålram med kabel på...

Så nu har jag en extra ram med kabel samt en kontroll till farthållaren. Bara att kasta eller ngn som vil ha?

Jag tar den gärna!! pm:a om du vill bli av men den
Användarvisningsbild
av henka35
Tror inte det... eftersom det inte fanns på förra modellen.

/Henrik
av Noodles
henka35 skrev:Om man tittar i tillbehörkatalogen så ser man att det är en ny sats för modellår 05.

/Henrik
Henrik
Så om jag förstår dig rätt så passar satsen som kom from -05 till -02or tex?
Och sladd ingår?
Har du ett art nummer på den, eller finns det på nätet i katalogen kanske? :)
(sorry, slö efter nattjobb)

/Fredrik

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]