Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
Varför hänger sig blinkersen när man sätter på den?
Den gjorde det en gång o nu har det börjat komma oftare? Varannan gång är det nu? Mestadels den vänstra.
av *pettson*
Blinkersreläet är enormt bra gömt. Det är inkluderat i din varningsblinkers. Byt varningsblinkers knappen mot en från skroten, finns för drygt 50-100 spänn så är nog trasslet löst.
av PDK
Antar att bilen inte skulle gått igenom besiktningen med det felet?
Kan säga att jag hade letat ihjäl mig efter den! Grymt bra tips måste jag säga! :-)-)
Tusen tack pettsson! Du är guld värd!
Läste inne på din hemsida det med betalning, runt en 20kr, skulle satt in den med en gång!
När har du tänkt o starta den isåfall?
av *pettson*
Ingen aning om när sms tjänsten ska starta. Vi får se, vill veta så alla verkligen är med på det hela. :wink:
av PDK
Jag är med på SMS-tjänsten, så jag röstar för detta.
Åtgärdade reläet idag, funkar perfekt. Hittade en ny del på skroten för 80kr!
av Riche
Lånar denna tråd.

Har samma problem, och misstänker att lösningen är densamma - men vill gärna kolla med er kunniga först.

Min blinkers har en förmåga att "låsa sig" när bilen är kall. Dvs. problemet ökar i takt med att vintern kommer i antågande.
Framförallt uppstår bekymret när jag svänger och/eller bromsar samtidigt, då verkar blinkers inte "orka med" sitt arbete...
Vänster eller högerblink spelar ingen roll. Problemet uppstår inte när bilen blivit varmkörd.

Byta reläet eller är det något annat jag bör kolla?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Det är lätt att knuffa till knappen för varningsblinkersen omedvetet och då kan ibland knappen hamna i ett mellanläge som gör att blinkersen uppför sig lite konstigt, har råkat ut för det ett par gånger. Så pröva att slå på/av varningsblinkersen.

Det är inte så att du har en V70 av f[…]

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]