Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Var och köpte nya bromssköldar bak på min 92 740. Är de någan som har någon ide hur man monterar dit dom?
Om man drar ut drivaxlarna så inbillar jag mig att packboxen tar skada då måste man byta lager och yttre packboken. Kanske de bästa alternativet är att skära av skölden uppifrån och ner och sedan migga ihop den på plats eller är de någan som har nått bättre alternativ? Tacksam för tips o idéer.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
av Hemulen
Kolla om det inte räcker att du klipper en liksom öppning på den längst ner,så kan du kanske få dit den. :)
av Vovlo_Henrik
Nejnejnej krångla inte med svets intill lagret, det är inga som helst problem att lossa drivaxeln och byta sköld utan att något tar skada, det kan vara bra med rengöring och nytt fett i lagren :-)-) Tänk på att drivaxeln hamnar på rätt sida, de bör inte skiftas mellan höger och vänster :wink:
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]