- mån 13 jul 2009, 10:06
#303497
Tack för alla sköna svar!
Jag har sovit på saken och nu när jag vet lite mer om alla kostnader så funderar jag på att välja en bil med lägre inköpspris. Gärna ganska nära 100.000-sträcket. V50 känns dock fortfarande mest aktuell - men då en äldre modell och som gått lite längre.
Det finns ju en hel del 1,8 Addition -05 för strax över 100.000 kr. Dock finner jag dåligt med info om servicekostnader för dessa. 2,4:or finns det ett gäng också..
En annan sak som man kanske bör ha i bakfickan redan i eftermiddag när jag skall runt bland bilhallarna är hur jag skall argumentera en prutning. Det pratas ju om att man kan få ner dom 10.000 kr om man inte har något i inbyte.. Stämmer det och hur skall jag motivera detta när bilförsäljaren skrattar åt mitt bud?
Jag har sovit på saken och nu när jag vet lite mer om alla kostnader så funderar jag på att välja en bil med lägre inköpspris. Gärna ganska nära 100.000-sträcket. V50 känns dock fortfarande mest aktuell - men då en äldre modell och som gått lite längre.
Det finns ju en hel del 1,8 Addition -05 för strax över 100.000 kr. Dock finner jag dåligt med info om servicekostnader för dessa. 2,4:or finns det ett gäng också..
En annan sak som man kanske bör ha i bakfickan redan i eftermiddag när jag skall runt bland bilhallarna är hur jag skall argumentera en prutning. Det pratas ju om att man kan få ner dom 10.000 kr om man inte har något i inbyte.. Stämmer det och hur skall jag motivera detta när bilförsäljaren skrattar åt mitt bud?