Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berus
Ny på forumet . Men jag undrar är det någon som känner till om det går att "volvo" trimma bensin motorn3,2 och vad blir resultatet och ca kostnad?
av Psyko
berus skrev:Ny på forumet . Men jag undrar är det någon som känner till om det går att "volvo" trimma bensin motorn3,2 och vad blir resultatet och ca kostnad?
Nej, det finns inget Volvotrim till den motorn

Här kan du läsa mer http://www.polestar.se
av viktore
Turbokonvertera, förslagsvis med lastbilsturbo modell stor. Gör du det nu blir du garanterat den första att ta reda på hur mycket 3.2blocket står pall för :D
av bengte
Hahaha, undrar vad dessa extra 7 hk kostar? 3.2 är en underbar motor. Även om du ligger i 140 och behöver lite till så är det bara att trampa ner så svarar den, om än med lite fördröjning. Underbar på långtur. Det är svårt att hålla sig till förstås, men i laglig fart är den dessutom inte speciellt törstig.
av JK24T
Bra att någon har tur med sin 3,2;a. Jag har inga goda erfarenheter, visst dens spinner fint men är ganska törstig.
Min S80N 3,2 reparerades för 80kkr utan att lyckas, bilen återköptes. Den dyrast och "sämsta" (dvs högst felfrekvens) bil jag haft med en automat som man kan gråta åt.
D5 är nog en betydligt mer lyckad konstruktion.
av berus
Xc 70,n 08 . 1500mil. Törstig i stan ja 1,3. landsväg 0,8 BAAASTA! Inga krånligheter går som en katt både bakåt o framåt.! Män kör v8 pojkar turbo .Kvinnor älskar sexor med teknik pkt.
av tunnis
Om man kör V6 med turbo är man en pojke i kvinnokläder då :wink:

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]