- tis 12 maj 2009, 23:25
#288059
Parkerar själv tex på ICA eller liknande långt bort på P Platsen och lite snett över 2 st platser för att göra vad jag kan för att slippa allt vad när kontakt heter Detta har resulterat i att jag fått X antal lappar under torkar bladen av "Medmänniskor" Som skall talat om för mig vilken Idiot JAG är som ställer mig över 2 st platser Detta när tex Över halva P- platsen är tom Så 1 sak vet jag Underliga människor finns det gott om även dessa med all tid i världen för att Jävlas med andra
Kan bara Beklaga Detta bemötande du har fått Kan sorgligt konstatera att ett ord som Yrkesstolthet är en utdöende form
Målet skall vara att du inte vill gå till någon annan än för Just din mekaniker för han är just din och det skall kännas som att man sviker en vän om man går till någon annan och är "otrogen"
Dina tidigare besök På Bilia Har dessa vart hos Kundmottagare eller personlig service man ? ( Detta skall vara fullt utvecklat hos dom flesta Volvohandlare)
Om du ej har vart hos Någon Personlig service man och Du "Vågar Prova" Att lämna din "Pärla" till Bilia igen Så Fråga efter en personlig Service man Detta är vad det låter personligare och Man får en Närmare kontakt
-Ditt ord skall ej Vandra från Kundmottagare/Planerare/mekaniker åter Mekaniker/Kundmottagare Till dig som bilägare Många möjligheter att något ord tappas eller läggs till som inte har med dina synpunkter att göra
-Personlig service man Ditt ord till Personlig serviceman och tvärt om.
Du får se positivt på det hela Kan det bli Värre?
//Goose
jensam skrev:Jag kan endast tala för mig själv och detta pga att jag Hatar personer som slår upp dörrarna i andra bilar självklart händer det ibland olycksfall men oftas är det personer som skiter i andras egendom de e ju "bara" en bilEn Kanske lite ointressant sak men Det är väldigt ofta man ser personer som kolla sin bil före och efter verkstads besök på parkeringen Men aldrig att man ser liknande på tex ikea eller Coops parkeringar trots att det är samma sak man gör "Parkerar"Helt rätt. En ointressant jämförelse i sammanhanget. Jag tittar alltid på bilen ut- och invändigt innan jag lämnar in den och när jag hämtar den på verkstaden. Anledningen till detta är att jag vet att någon annan kommer att
- sitta i min bil när jag inte är där
- köra min bil utan att jag är där
- montera och demontera och slita i paneler, plastdetaljer, klips, mm i min bil och kanske även montera loss dörrar etc.
- öppna och stänga dörrarna ett flertal gånger
- med mera, med mera
Med andra ord; Det är betydligt större risk att någonting går sönder, repas, bucklas, etc. på min bil om jag lämnar in den på verkstaden än om jag ställer den på ICA-parkeringen i 10 minuter. Dessutom vet jag precis vem jag ska skylla på om det har hänt något med bilen medan den var inlämnad på verkstaden. Detta har jag ju ingen aning om på ICA-parkeringen. På alla ställen jag lämnat in den för service/felsökning (tyvärr oftast hos Bilia) har området varit inhängnat, är det då inte Bilia som har ansvaret för bilen?
Det alla skall veta är att om Jag som mekaniker gör ett märke eller 1 buckla eller vad det nu än är som händer när jag sitter bakom ratten Det är inget som jag själv får betalaDu talar TYVÄRR inte för alla dina kollegor i branschen. Senast jag lämnade in bilen för utbyte av dörrkontakter fick jag tillbaka bilen med felaktigt tillbakasatta dörrsidor, och dörrhandtag (panelen) med djupa jack och repor i. När jag påtalade detta sa han bara att det var mitt eget fel och att det var jag som orsakat reporna själv (!?). Efter att jag blivit förbannad beställde de en ny panel åt mig och monterade dit dörrsidan på rätt sätt. När jag 1 månad senare själv tog loss dörrsidorna för att montera dit diskanthögtalare i dem visade det sig att Bilia-verkstaden (Bilia i Segeltorp) hade lyckats förstöra samtliga klips som håller dörrsidorna föutom 2 st på vardera dörr (utav undefär 10). Jag gick själv för att köpa nya och det kostade mig 15 kr styck (!) att byta ut dem.
Så varför skall jag inte informera bilägaren och min Chef om det hänt något Jag ser det som en självklarhet att detta skall framföras till den som äger/kör bilen Har själv vid några tillfällen tex skruvmejsel i dörrpanel;Tryckluftslang sprack och for runt som en galning bankade 2 ggr i sidan på en bil Det är bara att förklara Det är inget som man gör avsiktligt utan ren otur och dom jag har pratat med när det hänt saker uppskattar ofta uppriktigheten av verkstaden
Förstår självklart att man som bilägare tycker detta är tråkigt men vi är alla människor och så länge det är så så händer det oavsiktliga saker
Om inte så resulterar det just i sådant här eftersnack och vad jag vet så är det väl ingen normalt funtad som gillar att få sin bil skadad
Det man kan önska är att alla som "råkar " åsamka annat fordon någon skada har tillräcklig stake att informera berörd person om vad man gjort
Du är säkert en mycket ordningsam och duktig mekaniker, MEN du tillhör sannerligen inte majoriteten av mekanikerna.
Parkerar själv tex på ICA eller liknande långt bort på P Platsen och lite snett över 2 st platser för att göra vad jag kan för att slippa allt vad när kontakt heter Detta har resulterat i att jag fått X antal lappar under torkar bladen av "Medmänniskor" Som skall talat om för mig vilken Idiot JAG är som ställer mig över 2 st platser Detta när tex Över halva P- platsen är tom Så 1 sak vet jag Underliga människor finns det gott om även dessa med all tid i världen för att Jävlas med andra
Kan bara Beklaga Detta bemötande du har fått Kan sorgligt konstatera att ett ord som Yrkesstolthet är en utdöende form
Målet skall vara att du inte vill gå till någon annan än för Just din mekaniker för han är just din och det skall kännas som att man sviker en vän om man går till någon annan och är "otrogen"
Dina tidigare besök På Bilia Har dessa vart hos Kundmottagare eller personlig service man ? ( Detta skall vara fullt utvecklat hos dom flesta Volvohandlare)
Om du ej har vart hos Någon Personlig service man och Du "Vågar Prova" Att lämna din "Pärla" till Bilia igen Så Fråga efter en personlig Service man Detta är vad det låter personligare och Man får en Närmare kontakt
-Ditt ord skall ej Vandra från Kundmottagare/Planerare/mekaniker åter Mekaniker/Kundmottagare Till dig som bilägare Många möjligheter att något ord tappas eller läggs till som inte har med dina synpunkter att göra
-Personlig service man Ditt ord till Personlig serviceman och tvärt om.
Du får se positivt på det hela Kan det bli Värre?
//Goose