Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av dasboot
Ok, för att bli av med preformance ljudet ur min hu650 så tänkte jag byta upp mig till lite trevligare högtalare:

*Kitt 1:
1 st MDS Dynamic DC6 - 6,5" kitsystem 1 699:-
1 st MDS Motion M4. 4-kanals stereo slutsteg. 2 299:-
1 st MDS Dynamic DF620RS 6,5" 2-vägs koaxial 999:-
totalt: 4997:-

*kitt 2:
1 st DLS Reference RS6A 1 695 kr
1 st DLS 426 Classic 1 345 kr
1 st DLS Performance CA41 2 795 kr
totalt: 5835:-

Lyssnar på mycket techno, trance, hardstyle mm.
Tankten är att köpa en lågnivå adapter, dra lågnivåkablarna bak till steget som monteras vid batteriet. Sen dra nya kablar fram till mitt konsollen där min hu650 sitter. Där slaktar jag en iso-adapter och skarvar på de nya kablarna från steget och slipper att ha sönder original installationen.

Till min hu650 så tänkte jag även skaffa en iMiV adapter. Frågan är dock om den "låser" ipoden så jag inte kan bläddra i menyer? Vill ju byta låt mm i ratten, men när jag väljer album/playlist så kan det vara skönt om det går att göra direkt i ipoden.

//Stefan
av dasboot
bmw skrev:Jag skulle satsat på DLS. Har bra erfarenheter från DLS. MDS "känns" och ser ut som billigt skräp.
ok, var nästan som jag trodde då.
*Vart ska jag placera diskanterna i rs6a kittet?
*I original placeringen i dörren eller uppe vid backspegel in fästningen?
av bmw
Jag skulle använt orginalhålen så långt det är möjligt. Det ger den snyggaste installationen. Helst ska ju installationen vara så osynlig som möjligt. (Min personliga åsikt). Skriv gärna här hur resultatet blev. Gärna med bilder. Kommer att uppgradera mitt performance ljudsystem snart med DLS produkter. Mer info kommer!
av dasboot
bmw skrev:Jag skulle använt orginalhålen så långt det är möjligt. Det ger den snyggaste installationen. Helst ska ju installationen vara så osynlig som möjligt. (Min personliga åsikt). Skriv gärna här hur resultatet blev. Gärna med bilder. Kommer att uppgradera mitt performance ljudsystem snart med DLS produkter. Mer info kommer!
Jo, det är sant, tänkte dock på om ljudet blev konstigt. Lär bli bättre ljud än med preformance i alla fall. Frågan är om volvo's orginal premium är bättre?
av bmw
Premium systemet är väldigt bra. Du måste dock ha andra dörrsidor för att få plats med de högtalarna. Uppgradering till High Performance är enklare.

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]