- mån 13 jul 2009, 16:39
Då är jag med, tack. Tyckte det lät som att det var kamremen han menade, tyckte han tog lite för lätt på de hela :D
Moderator: Moderatorer
#27 skrev:Tjena. Har stått nere vid bilen och kliat mig i huvudet och försökt googla hur drivremmen egentligen ska sitta. Den gamla gick av så den gav ingen hjälp, och de flesta bilderna jag hittat har saknat ett av de små hjulen. Men bilden ovan ser korrekt ut. Någon som vet med säkerhet att det stämmer även till en S40 T4 -99?
benka1 skrev:Helt rätt höll på bli vansinnig själv då jag bytte både kamrem,pump o multirem fast hitta exakt samma bild som dig o det funkar efter 2 år :DPerfekt, tack så mycket!
benka1 skrev:Du kan ju kolla löphjul,spännrulle,generator,servopump,ac genom att snurra på grejerna för hand borde visa sig lätt vad som är felet....Har ingen koll på hur man vet om dem är bra eller dåliga. Allt snurrar utan problem när man drar dem för hand, och remmen är spänd. Det är det enda jag "testat". Det skriker och visslar som fan när man startar och så hoppar remmen direkt, så man hinner inte ens se något vettigt.
Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]