Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lavastorm
Jag hade ungefär samma problem med min 965 -92 (se tidigare trådar). Bytte huvudljusrelät själv, ca 800 på Volvo. Reläerna sitter (på min bil) på höger sida om mittkonsolen, alltså på passagerarsidan. Det var bara att plocka bort en plastpanel, inget större jobb. Det som var lite lurigt var att få bort det gamla relät, finns säkert något finurligt verktyg till det, men det hade inte jag. Efter att jag satt dit det nya relät fungerade allt som tänkt.

Pyro
Användarvisningsbild
av bullbone
Köpte relä på Bilia, kostade "bara" 984:- ,men nu funkar iaf lyset.
Det roliga är att lyset fungerat problemfritt ända fram till dess att vi skulle dra iväg med husvagnen till Varberg fredag 3/7 kl 21... Å då la det av... Skitkul, men det gick igång genom lite ömsint :roll: bankande på panelen som täcker relät. Ringde Bilia på måndagen å hade relät på tisdagen.
Kan ju tillägga att vi även under resan från Falköping till Varberg även hann med å tappa cykel med tillhörande cykelhållare i 80km/h (hojen fungerar fortfarande :!: ), samt att vänster bakhjul höll på att lossna (4 av 5 muttrar lösa) pga att jag glömt att efterdra... :oops:

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]