Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompa76
Hej!

Min drivrem gick av igår ! Nån som har bytt den ? Ser inte så svårt ut nån som kan o förklara hur man gör tydligt..

Har Volvo V.40 Turbo. 2.0 Turbo 1998

Nån som har en skiss på hur remen ska sitta ! fick se bild ur Haynes för V40 hoppas den stämmer.
Den driver AC servo o de mesta vad jag förstår . tydligen har de de gått av ett stag eller vet inte hur de ska sitta det är till spännrullen till remmen den sitter ganska långt ner . ska lägga in bilder på den. Har inte börjat skruva med nått ännu ska ta de imorgon //Tompa
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
Orka skruva, säkert svår att byta. Delarna kostar väl ca 1000-lappen. Jobbet kan man ju be någon annan göra för ca 1500 kr. :D . Billigt enligt min mening LOL.
av kire1111
Om kamremen går av är det väl inte bara att byta remen och köra vidare eller? Skadas inte flera delar när den går av när man kör
Användarvisningsbild
av bjompa
De är inte säkert va, på syrrans förra bil, en v40 1.9d gick remmen av 14mil efter att volvo monterat det den, de va bara att kasta på en ny å köra.
Inget gick sönder å då låg vi på omkörning i ca 140 när bilen bara dog.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Den remmen tompa76 menar är remmen som bla driver generatorn. Alltså inte kamremmen.

Min far har också råkat ut för n&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]