Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av najk
JHg skrev:
Guligan skrev:Nä, den stora risken är nog att man glömmer beställa nyckelavstängning när man specar bilen. Det var nära ögat för min del.
Borde vara standard på alla Volvo. Som ett led i säkerhets tänkandet...
Samma här, höll på att glömma.... 500kr känns ju löjligt med. Borde vara standard.
av XCThord
Men varför skulle man inte vilja kunna koppla ur den? Eller då skulle väl Volvo åtminstone haft urkopplingen som ett gratistillval? Alltså att man kunde välja utan att betala mer?

För att ta 500kr för nyckelavstängning är löjligt idag. I alla fall för ett företag som Volvo.
av Amli
XCThord skrev:Men varför skulle man inte vilja kunna koppla ur den? Eller då skulle väl Volvo åtminstone haft urkopplingen som ett gratistillval? Alltså att man kunde välja utan att betala mer?

För att ta 500kr för nyckelavstängning är löjligt idag. I alla fall för ett företag som Volvo.
Jag håller med om detta. Inte ens Audi tar extra betalt för nyckelavstängning.
av Arese
XC90_Executive skrev:En mindre sak som kan gå sönder annars...

Allt kan inte vara standard, så är det. Volvo är redan riktigt, riktigt generösa med standardutrustning och olika paket.
Hej

Efter att ha hängt på det här forumet i ett år måste jag ställa en fråga:

XC90_Executive, finns det något som du inte tycker är bra med Volvos bilar?

Förövrigt tror jag att trådskaparens bil blir en schysst kärra!

Mvh
Arese
av XCThord
XC90_Executive skrev:
Arese skrev:finns det något som du inte tycker är bra med Volvos bilar?
Det finns mycker saker att förbättra!
Till exempel?

Jag menar inte alls att "bråka" med dig, men ibland känns det lite löjligt då man försvarar att Volvo har nyckelavstängning som tillval bara för att det "kan gå sönder". Då borde väl inte stereo, farthållare, AC etc etc vara standard? :)

Men sen håller jag helt och hållet med dig om att Volvo är generösa med sina utrustningspaket. :-)-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Amli skrev:
XCThord skrev:Men varför skulle man inte vilja kunna koppla ur den? Eller då skulle väl Volvo åtminstone haft urkopplingen som ett gratistillval? Alltså att man kunde välja utan att betala mer?

Jag håller med om detta. Inte ens Audi tar extra betalt för nyckelavstängning.
Sant, men så tar dom betalt för den flera gånger om i alla annan utrustning, tror det är fler än mig som kan fylla i när det gäller Audis oförsvarbart dyra utrustning.

En ny A6:a skulle landa ca 100000 upp jämfört med våran V70II, med snarlik utrustning.
av Amli
Variosboy skrev:
Sant, men så tar dom betalt för den flera gånger om i alla annan utrustning, tror det är fler än mig som kan fylla i när det gäller Audis oförsvarbart dyra utrustning.

En ny A6:a skulle landa ca 100000 upp jämfört med våran V70II, med snarlik utrustning.

Jo, jag vet då jag kört Audi tidigare. Det var mest för att sätta i perspektiv hur dåligt det är av Volvo att inte ha det som standard om inte ens Audi tar extra betalt för det. Och dom kan som bekant ta betalt...

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]