Misstänkte packningen mellan topp och vattenröret på baksidan av motorn som källa till vattenläckaget. Bort med expansionikärlet och de 2 bultarna och bäda loss röret från toppen.
Men då varrt jag fundersam, kunde inte sen nån gammal pckning. Stog å funderade en stund om jag kunde ha glömt packningen? Kollade i lådan med packningssatsen, och den låg inte där. Tog ett rakblad och skrapade packningsytan på röret och fick fram nåt svart som närmast kan liknas vid blöt wellpapp. Likadant gegg på toppens packningsyta. Det verkar som om packningen helt enkelt ruttnat? Men nu sitter det en ny original packning som dessutom är limmad där istället så nu ska det väl förhoppningsvis vara torrt.
Ånnaboda avklarat, och allt verkar funka. Några småsaker att fixa. Idag damp stommen eller vad man ska kalla det till nya spoppasystemet ner. Catchtank, 2st walbro in-line och ett y-kors. Har gjort upp en lista på övrigt material som behövs. Ska gå igenom den en gång till innan det är dags att beställa bara.
Ja, jag har plastat in S80-blinkers i original list. och gjort hål i skärmen för kablarna. Har inga bilder på det, gjorde dem där mest som prototyp och har planer på att göra nya och göra det snyggare denna gång.
Tider..? Mnja..? Jag stog mest still hela dagen? :D