NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t504
Är det någon mer än jag som har problem med detta jag har en t5 -04
och renoverade generatorn i tron om att det var det som var felet men det verkar vara detta istället :cry:
av flink
Alltså... har jag förstått det här rätt???
Är det en ny konstruktion på oljefällan eller är det bara en ny exakt likadan som ni fått byta? Om det är en exakt likadan, varför inte bara byta membranet? Det fick man göra förr på förgasarna, kostade 15,- på OK och 35,- Orginal.

Hade själv blivit skogstokig och pillat olämpligt på han som uppfann oljefällan om det var min bil! :evil:
av t504
Var i Växjö idag och beställde en oljefälla fick först en prisuppgift på ca 750kr men sen sa han direkt att den hade utgått då de har en ny modell ,
han sa bara att det var en omgjord version ! Varför då tro ? kan det bero på att de börjar låta illa?
Det värsta var att de ska ha ca 1650kr !!!! för den, djävla rövarpriser på grejor som de inte kan gör riktigt från början .

:evil:
av flink
t504 skrev:Var i Växjö idag och beställde en oljefälla fick först en prisuppgift på ca 750kr men sen sa han direkt att den hade utgått då de har en ny modell ,
han sa bara att det var en omgjord version ! Varför då tro ? kan det bero på att de börjar låta illa?
Det värsta var att de ska ha ca 1650kr !!!! för den, djävla rövarpriser på grejor som de inte kan gör riktigt från början .

:evil:
Håller med... här har dom själva till och med gått ut med att det är ett konstruktionsfel från deras sida... Så lite goodwill hade nog inte suttit fel för de drabbade.

Får lite Opel / Saab vibbar av det här. Hade inte dom något liknande problem, fast något mer allvarligt?
av Jerrie
Hej!

Jag har ett vinande ljud ifrån "motorn" ( kommer iallafall ifrån något under huven ) men det påminner inte alls om ljudet som finns på

Jag har varit på Volvo och diverse andra "experter" men ingen kan lokalisera felet...
Det är ett vinande ljud påminner om ett fläktremsljud, ibland kommer det på 1:ans växel, 2:ans växel och 3:ans växel för att sedan nästan försvinna, ibland SKRIKER bilen när jag gasar ( men inget turbo ljud ) det ( ljudet ) hörs ifrån låga varvtal 1000 RPM.... Ibland kan jag köra flera veckor utan att det hörs medans ibland skriker bil jäveln så fort man ska åka iväg....Tips???

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]