Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jhenrikj skrev:På de bilarna som har USB som standard går det inte att beställa USB/iPod som tillbehör. Det finns en specialkabel till iPhone/iPod som kopplas i USB uttaget, kolla tillbehörskatalogen. Observera dock "standard"-USB inte laddar iPhone/iPod utan laddningen för man sköta på något annat sätt.

Be även handlaren att kolla att rätt mjukvara är installerad ( i bilen alltså), det är olika beroende på om man vill ha iPod inkoppling eller inte.

Har märkt att många handlare inte har koll på skillnaden mellan tillbehöret USB/iPod och den nya fabriksmonterade USB-kontakten.
Hej,

jag har en 2.5FT MY10 med teknikpaket 1 och high performance. Jag kan inte finna någon usb, däremot har jag AUX.
Ska jag ha USB??? :roll:

//LOTEZ
LOTEZ skrev:
jhenrikj skrev:På de bilarna som har USB som standard går det inte att beställa USB/iPod som tillbehör. Det finns en specialkabel till iPhone/iPod som kopplas i USB uttaget, kolla tillbehörskatalogen. Observera dock "standard"-USB inte laddar iPhone/iPod utan laddningen för man sköta på något annat sätt.

Be även handlaren att kolla att rätt mjukvara är installerad ( i bilen alltså), det är olika beroende på om man vill ha iPod inkoppling eller inte.

Har märkt att många handlare inte har koll på skillnaden mellan tillbehöret USB/iPod och den nya fabriksmonterade USB-kontakten.
Hej,

jag har en 2.5FT MY10 med teknikpaket 1 och high performance. Jag kan inte finna någon usb, däremot har jag AUX.

//LOTEZ
Jo, jag tror att det är standard från HP stereo:n från och med my09

Finns den, så sitter den väll till vänster (sett framifrån) om AUX ingånen.
Hej,

//LOTEZ[/quote]

Jo, jag tror att det är standard från HP stereo:n från och med my09

Finns den, så sitter den väll till vänster (sett framifrån) om AUX ingånen.[/quote]

Okey, ska kolla. Enl Volvocars.com så är det med iaf + att den också laddar enheten. Kanon! Då kan man köpa en billigare variant MP3 och koppla in så slipper man ju köpa ipod interfacet juh ;-//

//LOTEZ
Jag har för mig att man inte behöver köpa ipod-inteface längre för det räcker med att stoppa i ipodsladden.
Istället för att köpa en mp3-spelare så räcker det med ett vanligt usb-minne, men jag har ett 16 GB usb-minne som inte funkar konstigt nog. Så jag använder ett 1 GB minne istället.
LOTEZ skrev:Okey, ska kolla. Enl Volvocars.com så är det med iaf + att den också laddar enheten. Kanon! Då kan man köpa en billigare variant MP3 och koppla in så slipper man ju köpa ipod interfacet juh

Du har ett USB-uttag i mitkonsollen. Anslut din ipodkabel i det! Numera går det inte att köpa ipod-interface, utan det sitter "inbyggt" i det standardmonterade USB-uttaget (till HP och PS).
XC90_Executive skrev:
LOTEZ skrev:Okey, ska kolla. Enl Volvocars.com så är det med iaf + att den också laddar enheten. Kanon! Då kan man köpa en billigare variant MP3 och koppla in så slipper man ju köpa ipod interfacet juh

Du har ett USB-uttag i mitkonsollen. Anslut din ipodkabel i det! Numera går det inte att köpa ipod-interface, utan det sitter "inbyggt" i det standardmonterade USB-uttaget (till HP och PS).

Ändå svarde verkstand/reservdelar hos min ÅF att dom skulle ha 3400:- för ipodinterface. TROTS att dom vet om att jag hade beställt HP. Hmm ibland undrar man om vi kunder får info fortare från volvo än deras ÅF får :roll:
LOTEZ skrev:

Hej,

//LOTEZ
Det är inte så att du har en 6cd-växlare för då ingår inte USB-kontakt?

Så här står det på volvocars.com ang. S40/V50:

"USB-porten kan ej kombineras med 6cd-växlare. Väljer du en 6cd-växlare kan du komplettera med ett USB och iPod® Music Interface för att ansluta din MP3-spelare till bilens ljudanläggning."
Titaniumgrå skrev:
LOTEZ skrev:

Hej,

//LOTEZ
Det är inte så att du har en 6cd-växlare för då ingår inte USB-kontakt?

Så här står det på volvocars.com ang. S40/V50:

"USB-porten kan ej kombineras med 6cd-växlare. Väljer du en 6cd-växlare kan du komplettera med ett USB och iPod® Music Interface för att ansluta din MP3-spelare till bilens ljudanläggning."

Kör V70, hittat usb nu och funkar kanon :-)

Har inte växlare - 80-talet!

//LOTEZ

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]