Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Har tyvärr inte haft så mycket tid till att fixa med bilen.
Förutom tvätt har jag bara fixat lite ytrost som uppstått pga skavmärken vid ena bakdörren.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Brainy skrev:Hehe appropå jämna bromsvärden. Jag satt med besiktningsmannen i bromstestaren för några år sedan när han testade min dåvarande bil.
Bromsverkan på bakhjulen var identiska, maskinen visade 0.0% i skillnad.
Besiktningsmannen var mäkta imponerad och påstod att han aldrig sett något liknande, själv så vågade jag inte erkänna att det var diffen som hade rasat :oops:
Haha! :D :lol: :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Lite dålig bild men var den enda jag hittade i datorn.

Bild
(Klicka för större)
Nightmare89 skrev:synd jag som vill se mer av din S40 vol:-) (RO)
Får ta några bilder i morgon. Blir nog till att tvätta och städa lite då.
av sj6
thomas!

Var det svårt att lacka oken? funderar på att göra samma sak. Är det svårt att lossa dom och sätta tillbaka dom? ska man ha viss vana?

Mina är redan lackade en gång men vill ha en annan färg.

Annars får jag lämna iväg bilfan till firma/kunnig :roll:

help plox!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nä jag tycker inte det är svårt. Men det beror helt på hur mycket jobb man vill lägga ner.
Jag lossade mina och slipade med stålborste och en tryckluftsdriven liten slipmaskin (typ dremelliknande). Sen målade jag med Biltemas röda hammarlack.

Sen om man inte vill lägga ner så mycket jobb så kan man låta de sitta kvar och borsta lite med en stålborste och sen måla över.
Se bara till att ha nåt att skydda bromsskivan med och/eller nåt lösningsmedel att torka av med när du spiller (för det gör man även om man är försiktig) :wink:
Tror det finns trådar om att måla bromsok här på forumet så testa sök så hittar du nog.
Användarvisningsbild
av TheBree
Min åsikt i broms-oks-målar-debatten:

Skit i att plocka ner dem. Tar bara onödig tid plus att jag inte upplevde att det blev bättre av att plocka ner dem. Ta det bara lugnt så brukar de gå bra. Och det tomas sa om att man spiller stämmer, men om man är försiktig så går det fint!
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 137
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]