Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnkanon
ser at mange har renset ETM huset og spjeldhuset. men hvordan renser man det egentlig? med luft?

Men til de som har byttet spjeldhuset for 11000.- fjerner det problemet.? eller kommer det igjen.
av svensen
johnkanon skrev:Men til de som har byttet spjeldhuset for 11000.- fjerner det problemet.? eller kommer det igjen.
Det fjerner problemet. (I hvertfall for min del.)
(Men det burde selvfølgelig vært gratis – med gratis leiebil mens bilen er på verksted – siden det er en fabrikasjonsfeil.) Jeg vet om mye moro jeg kunne hatt for de 11 336,- jeg måtte betale...

Sven
Användarvisningsbild
av johnkanon
(Men det burde selvfølgelig vært gratis – med gratis leiebil mens bilen er på verksted – siden det er en fabrikasjonsfeil.) Jeg vet om mye moro jeg kunne hatt for de 11 336,- jeg måtte betale...

:D det er jeg f**n meg enig i. men er det noe billigere i sverige? tenkte å dra til årjeng å fikse problemet.. kanskje spare noen kroner
Användarvisningsbild
av hj
johnkanon skrev:(Men det burde selvfølgelig vært gratis – med gratis leiebil mens bilen er på verksted – siden det er en fabrikasjonsfeil.) Jeg vet om mye moro jeg kunne hatt for de 11 336,- jeg måtte betale...

:D det er jeg f**n meg enig i. men er det noe billigere i sverige? tenkte å dra til årjeng å fikse problemet.. kanskje spare noen kroner
Har inte tillgång till dokumenten nu men jag har ett minne av att ETM-enheten kostade runt 8000 kr när jag fick den utbytt i Märsta norr om Stockholm.
Användarvisningsbild
av johnkanon
jaja..sparer jo noen tusen lapper,helt fram til neste reprasjon :lol:

men hvordan renser man spjeldhuset og ETM ? med trykkluft?

tenkte jeg skulle prøve å rense dem å se hva som skjer.

forresten mens vi er inne på sverige, hvor mye koster en service.
Användarvisningsbild
av johnkanon
oppdatering på ETM problemet mitt!! til alle norske, dra til sverige å fiks "PERFORMANCE REDUCED" problemet, var der i dag å fikset bilen. Billig og VELDIG hyggelige å service innstilte folk
(keep up the good work sweden!!!) MYE,MYE,MYE- bedre service enn billia ¨på ensjø i oslo (søppel service,skam dere norge) :evil:

okay,over til regningen på nytt spjeldhus(ETM) og avlesning av feilkoder.
litt over 7000.- kom det på dette inkl arbeid og avlesing av feilkoder.
den samme jobben i norge over 11000.- CRAp!!

qoute fra bilselger i sverige ( Norge, det landet som ingen forstår seg på)
Användarvisningsbild
av johnkanon
Merker forskjell med at bilen har blitt normal igjen, bruker samme mengde bensin som før. (mer nåt jeg gir full gass) Når jeg hadde det "performance" problemet så kunne jeg ikke gi på, måtte gi jevn gass, ellers så slo feilmeldingen til. (stoppa bare 1 gang på vei til sverige) :)

når jeg fikk feilmeldingen så brukte jeg å resete bilen,da fungerte den igjen. det er deilig å kunne gi på igjen.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]