Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Stefan1 skrev:ok då har man en PAWD nu mera då Past All Wheel Drive
Ja eller bara en jävligt dyr FWD..
av Stefan1
det känns ju som att det var vinkelväxeln, men jag märkte också att kardan verkade väldigt trött i alla tre delar, men om jag får för mig att plocka ner vinkelväxeln hur vet jag om det är den!? kan man se om den är kass eller?! skulle ju inte vilja chansa och köpa en vinkelväxel och så visar det sig att det är något annat, oljudet kom ju från vinkelväxel platsen typ så det borde ju vara den eller hylsan, klart man kan ju kanske byta den som en chansning a 1300:- klara man av det bytet själv eller satt den "hårt"?!
Användarvisningsbild
av ketto
du lär behöva en avdragare som klämmer åt hylsan när du ska dra ut den, oavsett om den sitter på växellåda eller vinkelväxel, fråga din Volvohandlare om dom kan tänka sig låna ut den!
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Lyfter tråden...

Har kollat igenom alla trådar gällande vinkelväxelproblem samt denna hylsa. Symptomen med missljud/huggande vid fullt rattutslag har jag också. Men problemet dyker bara upp när bilen är varm.

Var på Volvo idag , fick då beskedet att inte varken hylsa eller vinkelväxel ger mina symptom , utan isåfall borde det även skramla/missljuda även på rak väg vid hög belastning. Fick då ett ganska bestämt besked att det var viscon som gett sig :-O) .

Ni som är kunniga på AWD , vad tror ni ?

MVH // Martin
av Stefan1
Vet ju inte om det 100% är det som är mitt fel men mitt knutkorss på kardan går bara åt ena hållet och stödlagret är helt slut samt att gummidelen som sitter runt stödlagret jag är nästan säker på att det är där mitt oljud kom ifrån för min 4hjulsdrift funkade men lät så som du beskriver.

jag kör nu utan kardan och den är tyst i och för sig kan det ju vara viscon ändå. men lätet kom ju från kardan
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Stefan1 skrev:Vet ju inte om det 100% är det som är mitt fel men mitt knutkorss på kardan går bara åt ena hållet och stödlagret är helt slut samt att gummidelen som sitter runt stödlagret jag är nästan säker på att det är där mitt oljud kom ifrån för min 4hjulsdrift funkade men lät så som du beskriver.

jag kör nu utan kardan och den är tyst i och för sig kan det ju vara viscon ändå. men lätet kom ju från kardan
Har du oljud jämt vid fullt rattutslag, eller bara när bilen är varmkörd ?

Vill ju inte kosta på varken vinkelväxel eller visco förrens man vet till 100 % :evil:

Tänkte också plocka kardan, ska nämligen till västkusten på lördag, vill helst slippa oljud på semestern :roll: Så får jag ta tag i problemet när vi kommer hem...

Återkommer när kardan är borttagen, så får vi se hur min knut ser ut...
Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]