Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Lutar åt att familjen skall köpa sig en V70 framöver och kommer då bli en T5:a årsmodell 01-02 troligtvis. Då jag är en sån som gillar mycket lull-lull så vill man ju gärna ha så mycket utrustning som möjligt.
MEN jag undrar om volvos originalnavigation är någonting att ha? Man får uppdatera kartorna genom att köpa skivor hos volvohandlaren vad jag förstått? Och TV funktionen som finns går den att nyttja utan att behöva köpa till massa grejer?
Sen kom det väl en widescreen version 02-03 har jag för mig, mycket bättre eller?
Är ny på deras navi så om nån har lust att förklara lite så vore jag tacksam :)

Btw: Har sökt i forumet en del men inte hittat info som jag är ute efter :wink:
av Lövet
RTIn gör samma jobb som en lös navigator för 2000 spänn ungefär. Har den inte uppgraderats heller så är grafiken anno 2002 nästan pinsamt dålig. Att uppgradera är dyrt.

Vad gäller TV-funktionen så borde den vara utan värde vid det här laget eftersom alla TV-sändningar i Sverige numera är digitala. Vet inte om äldre RTI kan ta emot dessa sändningar. Dessutom så kan du ju inte se på TV när du kör ändå eftersom bilden stängs av vid fart.
andreas_lofgren skrev:RTIn gör samma jobb som en lös navigator för 2000 spänn ungefär. Har den inte uppgraderats heller så är grafiken anno 2002 nästan pinsamt dålig. Att uppgradera är dyrt.

Vad gäller TV-funktionen så borde den vara utan värde vid det här laget eftersom alla TV-sändningar i Sverige numera är digitala. Vet inte om äldre RTI kan ta emot dessa sändningar. Dessutom så kan du ju inte se på TV när du kör ändå eftersom bilden stängs av vid fart.
Okey.. Ja är den inte uppdaterad så kan man lika gärna köpa en ny lös navigator. Har redan en lös navigator dock en billigare modell som inte är nått vidare bra. Tycker den väljer konstiga vägar för det mesta. Dock är det samma sak där att den är inte uppdaterad så det förklarar väl saken.

Nej just de där har du en poäng. Ja just de gör den ju, kunde man väl iof ha räknat ut då olycksrisken minskar väl ganska avsevärt. Inga bra ide att kolla på tv och köra samtidigt.

Summa summarum så är det ingen direkt mening med navi om den inte är uppdaterad.
Skit i RTIn, som sagt ovan den är pinsamt dåligt gjord. Kör helt nya XC70 på jobb och jag kan säga att det är samma skit i dem, ser ut som om kartorna är utvecklade med en ATARI på åttiotalet. Köp en lös istället och få MYCKET snyggare totalupplevelse på det hela.
Skit i RTIn, som sagt ovan den är pinsamt dåligt gjord. Kör helt nya XC70 på jobb och jag kan säga att det är samma skit i dem, ser ut som om kartorna är utvecklade med en ATARI på åttiotalet. Köp en lös istället och få MYCKET snyggare totalupplevelse på det hela.
Jag har Volvos Navi i V70´n & är inte speciellt imponerad....speciellt inte sedan jag skaffade en Navigon 2110 Max (knappt 2000kr) till VW bussen.... Navigonen har mycket modernare gränssnitt, grafiken är mycket snyggare, fartkamera varning, visar vilken av flera möjliga filer man ska lägga sig i osv osv.
Enda fördelen jag ser att en fast monterad Navi har är att man slipper släpa med sig den....
Men, att betala extra för en Volvo original Navi.... aldrig !
Kartor kan man tanka ned gratis på torrentsidor om man vill det. Håller med de andra om RTI. Finns två positiva saker dock. Du slipper en massa sladdar samt att trafikinfon fungerar bra. TV:n är ju analog så det blir ju jobbigt idag med digitalTV. Finns säker någon som löst detta.
Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]