Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dieselmagnus skrev:Ofta så lågger ju seriösa trimleverantörer in mindre vrid för att automaterna skall hålla bättre. Typ 20nm mindree i vrid.
Nääe, det är väl bara BSR som SÄGER att dom gör det..? Och dom ljuger ju ändå hyggligt om effekten i deras steg...
Därimot så laddar seriösa firmor inte på fullt på 1:an o 2:an när trycket i lådan blir som störst och man ändå bara spinner bort effekten....
Vid växling begärs sänkning av tändläge, för att dra ner momentet under de 10-delar som krävs. Om nån firma varit inne och lattjat där, kan du haverera automaten på MYCKET kort tid.
Rekommendation:
Återställ till original alt. skaffa en annan, mer pålitlig mappning.
/greenbay
Var och kollade upp problemet idag, och det är bara så att bilen är trimmad till gränsen för vad stakarna håller för... Så för att undvika spikningar och otrevligheter så är bilen inställd att gå lite fett och det är det extra bränslet som "bluddrar" till när den sänker trycket vid växlingarna. Det går att bli av med fenomenet men då kommer effekten sänkas 15-20hk för att inte riskera stakarna...
Bra firma som medvetet gör att bilen går fett!! Jag tycker de verkar vara direkt oseriösa som gör så för att plocka ur det sista. Jag skulle om jag vorde du strypa de sista 20Hk för de märker du knappt samtidigt som du skonar din automatlåda som kostar kanske 20000 spänn att fixa. Stakarna är ju inte heller billigt att fixa. Det är ju som sagt din plånbok. Hoppas att det löser sig iaf.
Det var jag som bad dom plocka ur precis så mkt det gick så jag fick ju som jag ville :D
Det är faktiskt den seriösaste firman jag varit i kontakt med... Dom fixar sakerna precis som man vill ha dom! Jag har trimmat flera bilar och har varit bla hos BSR o Autotech och jag skulle välja TM Racing alla dar i veckan!! Grym service o inga "snack"hästar som ALLA dom andra ljuger om...
Men det ska nog gå bra det här!! Tror skiten håller i minst 20.000mil till :wink:
Ok men då vet du ju felet nu och att du bett dom om detta. allt för ofta har man på forum haft folk som chippat sina ägodelar på en parkering med en kille som har en laptop. Du får väl be att de tar tillbaka de sista kusarna eller så får du leva med bluddrandet. Förstår dock inte vitsen med att medvetet låta bilen gå fett. Det är ju aldrig bra. Om inte annat kostsamt i bensin.

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]