Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Hej på er.
En liten fråga eller två.

Det är dags för LMM byte på bilen.
Letat på bildelsbasen o hittar många så klart.
Frågan är vilka årsmodeller av LMM passar kan man ta en 04 eller 02 vad är skillnaden?

Sen kommer nästa fråga.
Måste man ha ny programvara för detta oxå?
av Psyko
greeeken skrev:Hej på er.
En liten fråga eller två.

Det är dags för LMM byte på bilen.
Letat på bildelsbasen o hittar många så klart.
Frågan är vilka årsmodeller av LMM passar kan man ta en 04 eller 02 vad är skillnaden?

Sen kommer nästa fråga.
Måste man ha ny programvara för detta oxå?
Kan inte svara på om det är rätt eller inte men kan du inte
jämföra Bosch nr:en på LMM ?

Ingen mjukvara behövs allafall
Användarvisningsbild
av greeeken
greeeken skrev:Artikel nummer 9202199
Har hittat allt mellan 99-05 på bildelsbasen
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare greeeken!
Av det nummer du nämner i tråden så verkar det som att det är en LMM från Denso. För jag har samma nummer på min och det är Denso. I så fall passar inte Bosch.
av Jwinkler
efter bytet lär du nolla adaptionen, annars kommer lampan/felet fortsätta.

Men det kan du göra själv, ryck säkringen till ECM i motorutrymmet och låt bilen vara i 10 minuter, sen så stoppar du tillbaka den och den lär om sig sin adaption.

MVH
Användarvisningsbild
av greeeken
midnight skrev:Tjenare greeeken!
Av det nummer du nämner i tråden så verkar det som att det är en LMM från Denso. För jag har samma nummer på min och det är Denso. I så fall passar inte Bosch.

Tjena
Jag är nästan säkert att det är Bosch som sitter på
Ska kolla när jag kommer hem
Användarvisningsbild
av midnight
Då får du titta efter ett nr till typ 197408-0030 el 0040 och leta efter det nummer som referens.
Själv har jag mejlat till "Skruvat" och frågat om deras rekomendation ang Denso.
För 9202119 är ju volvos nr på denna svåråtkomliga pryl. Hoppade in på Biltema för ett tag sen, bra glad i hågen för priset. Men där bedrog jag mig för de har ju bara LMM som passar Boschsystem.
Köpa en begagnad LMM lång ifrån där man bor är ju ingen hit, ifall det är fel på den med.
Det blir nog antingen skroten runt hörnet eller en ny till övenskomligt pris med garanti.
Kommer igen med svaret från "Skruvat" när jag får det och även priset.
Du har inte provat att gjort ren den med någon typ av sprej som avdunstar efter en stund Typ air cleaner el liknande?
MVH//Leffe.
Användarvisningsbild
av greeeken
midnight skrev:Då får du titta efter ett nr till typ 197408-0030 el 0040 och leta efter det nummer som referens.
Själv har jag mejlat till "Skruvat" och frågat om deras rekomendation ang Denso.
För 9202119 är ju volvos nr på denna svåråtkomliga pryl. Hoppade in på Biltema för ett tag sen, bra glad i hågen för priset. Men där bedrog jag mig för de har ju bara LMM som passar Boschsystem.
Köpa en begagnad LMM lång ifrån där man bor är ju ingen hit, ifall det är fel på den med.
Det blir nog antingen skroten runt hörnet eller en ny till övenskomligt pris med garanti.
Kommer igen med svaret från "Skruvat" när jag får det och även priset.
Du har inte provat att gjort ren den med någon typ av sprej som avdunstar efter en stund Typ air cleaner el liknande?
MVH//Leffe.
Tjena
Jo det är ju volvos nummer jag söker på skrotarna med och det ger många rätta träffar.
Har faktiskt inte testat det ännu att rengöra. Kan testa det så får ja se.

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]