NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska koppla in laddtrycksmätare i min S40N T5.
men då det ska dras kablar till tändningslåset mm. så kommer jag lämna in den på volvoverkstad så det blir ordentligt gjort utan en massa sturl med felkoder etc.
IPD er visstnok i gang med å lage en pod for laddtrycksmåler så den kan monteras på dashen, når den kommer vet jeg ikke.
I mellomtiden har jeg montert min i motorrummet med slange lang nok til at ved dynobremsing og tuning kan den dras inn i kupeet..

Monterat ved batteriet.
Bild
av JK24T
Snyggt fjäderbens stag, märker du någon skillnad mot innan du monterade ?
av Royrace
goddamnswede skrev:Ja, mer presis i turn in samt stødigere rett fram i fart.
Tror ipd moment stag bak blir neste, det hjelper mycket.
Hej,
hakar på frågan om fjäderbensstaget. Var har du köpt det och vad kostar det.

IPDs bakre krängningshämmare är toppen. Montera även de främre stagen. Det är det värt.
ultraviolent skrev:Jag ska koppla in laddtrycksmätare i min S40N T5.
men då det ska dras kablar till tändningslåset mm. så kommer jag lämna in den på volvoverkstad så det blir ordentligt gjort utan en massa sturl med felkoder etc.

ööö va?...ska du lämna in bilen för att du ska ha en laddtryckmätare i bilen?...

Det kommer inte komma några felkoder.

ni vet säkerligen vart slangen ska kopplas i (i motorrummet), sen finns det en damask till vänster (framifrån sett) mot passagerarsidan, men för att kunna dra slangen väl inne i bilen så måste man demontera saker som t.ex. handsfack, och små plastkåpor vid ratten osv...sen snor man lite ström från ciggarett uttaget bara, inte alls så komplicerat!

Mvh Ville
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]