Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av midnight
Var och tog en diagnostik på min S60 idag därför att den har gått som ett krattskaft av och till med resultat att lampan för felindikation har tänds. Fick resultatet som följande.
130A Luftmassemätare, felaktig signal givarkrets
250A Adaptiv lambdareglering felaktig.
Frågan är, hur vet man vilken lamdasond detta är av de två? Kan det felaktiga värdet från LMM:en ge värde som gör att lamdasonden registreras ochså som felaktig? ??:-/
Tackar på förhand för svar //Leffe.
Användarvisningsbild
av greeeken
midnight skrev:Var och tog en diagnostik på min S60 idag därför att den har gått som ett krattskaft av och till med resultat att lampan för felindikation har tänds. Fick resultatet som följande.
130A Luftmassemätare, felaktig signal givarkrets
250A Adaptiv lambdareglering felaktig.
Frågan är, hur vet man vilken lamdasond detta är av de två? Kan det felaktiga värdet från LMM:en ge värde som gör att lamdasonden registreras ochså som felaktig? ??:-/
Tackar på förhand för svar //Leffe.
Vart o med vad läste du ur felkoderna till att börja med?
Användarvisningsbild
av midnight
Jo, jag anlitade OK-servicen här i arvika och de använder samma diagnosverktyg som mekonomen påstår dom. På pappret jag fick står det "Diagnos MEKOTECH" om det säger någonting. Han kopplade in en box i bilen och kopplade upp sig med en dator inne i verkstaden som han i sin tur gick egenom Felkoder Bränsle/Tändning och gav mig detta papper som ovan med felen på. Detta med bilelektronik är man ju totalt analfabet på ju. man kan ju bli lurad till månen i så fall.

SRS-0044, sidokrockkudde höger fram för […]

Tack till er som åtminstone varit i när[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det känns ganska rimligt att använda vin[…]

Bakre länkarmsbussning

Powerflex,enklare att byta också.