Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:jag har inte hört talas om detta problem (borde ju vara många som kör med +46)
jag kan heller inte förstå att det skulle bli nått problem, så bilen inte är en telefon!!!
du andvänder din telefon, men display & tangentbord är i bilen, så alla tecken ska bli exakt likadana???

jag ska måste testa om jag får tillfälle
Att siffror o text inte blir likadana beror på formatet som telefonen skickar.
Ibland/vissa telefoner skickar info i ett format som BPM inte kan översätta i text eller siffror.
volvo har inte gjort nån anmärkning på att telefonen ska ha några problem alls, så den borde visa rätt tecken.
men det kan vara så att du inte har samma mjukvara i din telefon som den som volvo provat med (det står på sidan vilken mjukvarfa telefonen volvo andvände hadde.)

jag är lite förvirrad.
klarar telefonen inte att ringa dina kortnummer alls?
eller klarar den inte att visa kortnummrena korekt i bilens display.
CarMan skrev:volvo har inte gjort nån anmärkning på att telefonen ska ha några problem alls, så den borde visa rätt tecken.
men det kan vara så att du inte har samma mjukvara i din telefon som den som volvo provat med (det står på sidan vilken mjukvarfa telefonen volvo andvände hadde.)

jag är lite förvirrad.
klarar telefonen inte att ringa dina kortnummer alls?
eller klarar den inte att visa kortnummrena korekt i bilens display.
Nä det gäller inte kortnummer, man kan se senaste uppringda numrena genom att trycka en gång på "lyft luren" trycker jag sen höger så kommer nr 10 upp, det borde vara nr 2, 3, 4 osv.

Men den kan inte heller ringa kortnummer, trycker jag bara 1 sen ring så ringer den telefonnummer 1, men det gör inte så mycket.
Titaniumgrå skrev:
flopp skrev:Var inne hos Volvo förra veckan, det fanns ingen ny mjukvara, skumt.

Ska ringa Volvo och föreslå en förbättring.

4.22 R verkar vara den senaste.
Iofs V50 men borde det inte vara samma i alla modeller med blåtand!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=41672
Är det samma blåtandshandsfree i alla volvobilar?

Jag har som sagt 05.07_R i min V50
Henrikx2 skrev:
Titaniumgrå skrev:
flopp skrev:Var inne hos Volvo förra veckan, det fanns ingen ny mjukvara, skumt.

Ska ringa Volvo och föreslå en förbättring.

4.22 R verkar vara den senaste.
Iofs V50 men borde det inte vara samma i alla modeller med blåtand!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=41672
Är det samma blåtandshandsfree i alla volvobilar?

Jag har som sagt 05.07_R i min V50
Det tror jag inte det är, jag har pratat med en kille på Volvo och han sa att det fanns ny mjukvara på blåtand men den passade inte min bil.
Var på Volvo igår, finns ingen ny mjukvara än.

Har hört att man kan ha samma problem med Sony Ericsson X1, visar inte namn om telefonboken har +46xxx.

Jag har testat, på min P1, att ha 0046 i telefonboken, men det hjälpte inte.
Har BT sen igår, efter lite initialt mikkel fungerar det mycket bra.
På kvällen ringde det och då fungerade bara mikrofonen men inget ljud i högtalaren. Dvs den som ringde hörde mig bra men jag hörde bara hans röst från telefonen som låg på passagerarsätet. Allt verkade connectad rätt.
Disconnectade telefonen "från bilen" och inaktiverade BT på telefonen, gjorde om allt från början, och efter det fungera det klockrent igen. Kanonbra funktion det här med BT. Hur har man kunnat leva utan det tidigare :shock:
Brukar det trassla ibland med BT ? har en W595.
AndersP skrev:Har BT sen igår, efter lite initialt mikkel fungerar det mycket bra.
På kvällen ringde det och då fungerade bara mikrofonen men inget ljud i högtalaren. Dvs den som ringde hörde mig bra men jag hörde bara hans röst från telefonen som låg på passagerarsätet. Allt verkade connectad rätt.
Disconnectade telefonen "från bilen" och inaktiverade BT på telefonen, gjorde om allt från början, och efter det fungera det klockrent igen. Kanonbra funktion det här med BT. Hur har man kunnat leva utan det tidigare :shock:
Brukar det trassla ibland med BT ? har en W595.
Jag har inga problem med kontakten, men jag har alla kontakter i min telefonbok med +46 och när någon ringer mig och jag sitter uppkopplad mot bilen så ser jag numret och inget namn.
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]