Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av crfpeter
Hej

nybliven medlem sedan jag igår köpte en lätt bedagad 960, 17000mil..
säljaren ( en blocket nasare.. ni vet typen ) hade givetvis förlagt serviceprotokollen :-(O)
men kvitto från storservice på Bilia med rembyte fanns från förra året.. besiktningspapper såg bra ut..
.. o bilen gick riktigt fint.. jag e förvånad över komforten, man åker ju riktigt gött :-)-)
verkar som det e lite av pansarbil över dom.. vad jag förstår så e lådan en Toyota låda
som dom använder i V8 modeller.. bör ju hålla bra att dra släp med lättracebil :lol:
då kommer vi till dörrsidorna.. men kära nå'n.. vad f*n har man limmat med.. :-(O)
kan man göra nåt kreativt själv.. han snackade om nån repsats på Volvo.. han ljög säkert :lol:
nån som har 2 främre sidor att sälja..helst grå.. skicka gärna PM
tänkte byta olja.. mycke olja går det.. nu vet jag ju inte vad den körts på innan men jag kör normalt
allt på helsyntet.. 2.5an har väl ingen allergi mot det väl :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Det var mycket sagt i ett inlägg det :)
Bytte själv nyss till helsyntet och det var inga problem med det. Dörrarna vet jag inte om det är samma problem med din, men beklädnaden på dem har ju verkligen inte åldrats med stil om man säger så... Fanns det verkligen en repsats ska jag fan brista ut i lovsång.
av iRonNuke
Det är väl limmet som släpper i hettan som byggs upp när bilen står ute i solen. Det verkar som bilar som har stått i garage har klarat sig bättre? Men borde det inte bara vara att limma om klädseln då?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Skrynkliga dörrsidor är ett väldigt vanligt fel på 940/960 och beror tydligen på att volvo bytte limm runt -95. :roll:
Blir inget vidare om man limmar om tycker jag och nån reparationssats har jag inte hört talas om så det är nog bara att byta till skrynkelfria dörrsidor som gäller.
av crfpeter
tackar... det blir att kolla runt på skroten efter dörrsidor...
körde 20 mil motorväg ikväll för att köpa en uppsättning originalfälgar+däck
hehe ..tog faktiskt 960an istället för A4an :lol:
..måste säga för att vara en 13år gammal bil så går den överraskande trevligt på motorväg
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]