Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av blådåren
åfan... :lol: :lol: :lol:
E´de ingen som lyssnar på" motorljudet som gör alla brudar kåta" ...
Användarvisningsbild
av ÄRRet
blådåren skrev:åfan... :lol: :lol: :lol:
E´de ingen som lyssnar på" motorljudet som gör alla brudar kåta" ...
HAHA! Klockrent svar! :D Tack för ditt svar förresten! Du kan inte upplysa vilken färg det är på remotekabeln..?
av blådåren
Njaäää.... i v70n är den blå med vit rand likaså i s60, i v70II är den grön med vit rand och är monterad vä bak innanför innertaket, hittade den i veckan på en kundbil !.

Men det är hyfsat enkelt att ta reda på om du är rätt ute sas, antennförstärkaren är en liten låda med ett fåtal anslutningar, dels från antennen i rutan dels en eller 2 koaxkablar, och 1(!) strömanslutning, mät med en diodlampa (inte vanlig provlampa!!, om du är på rätt kabel och mäter gör det inget, men det finns fler kablar och dessa kan gå till prylar som inte gillar den belastningen.., diodlampan är ett hyfsat säkert kort)
Slå på och av radion med den ansluten så ser du om du på rätt kabel :wink: .

Koppla inget mer än remote på denna!, INTE fräna lampor och fläktar och sånt!.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Nu har jag fått tillbaka min bil från företaget som installerat mitt "billjud" enligt dem så satt min remote bak i stereon och inte bakom någon panel :)
de sa att allting satt där bak i stereon.

Detta gäller alltså Performance stereon!
av blådåren
Jaaa??? det är väl klart som fan att det finns remote bakom radion???., skulle det va nåt nytt??.

Frågan som uppkom i början av tråden var om det gick att ta remote bak nånstans utan att använda div fulkopplingar på lampor! och slippa dra den från radion...
Användarvisningsbild
av Orfeous
Förlåt fel av mig... nu har jag fått nya uppgifter :) de drog 12v via cigguttaget och INTE från stereon.
Anledningen var att de inte hittade någon antennförstärkare där bak. Men de kollade på fel sida av bilen (på höger) när
den sitter på C-stolpen på vänster sida :)
av Mikaels80
Hmm, är det ok att "skarva" på remotekabeln från steget på strömsladden till antennförstärkaren istället för att löda? Slipper skaffa lödkolv då :D

//Mikael
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]