Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Blir ju bra med plats, och skönt med ett färdigt skal iaf. Men hur är taket konstruerat? Ser ut som dom där stolparna är bärande?
av *pettson*
ja tyvärr är dom det. Men det får man lösa. Antingen genom att göra om takstolarna på nåt vis(och tyvärr förlora takhöjd) Eller genom att stolparna får bli kvar.
Lyft kan jag endast ha i mitten ändå. :wink: Men visst märks det att det är ett skal. Det är inte allt för många reglar. Det är mycket att regla om och isolera o sätta skivor i.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
*pettson* skrev:ja tyvärr är dom det. Men det får man lösa. Antingen genom att göra om takstolarna på nåt vis(och tyvärr förlora takhöjd) Eller genom att stolparna får bli kvar.
Lyft kan jag endast ha i mitten ändå. :wink: Men visst märks det att det är ett skal. Det är inte allt för många reglar. Det är mycket att regla om och isolera o sätta skivor i.
Kan det gå att ersätta bärlinorna för takstolarna med järnbalkar? Du borde i.a.f inte behöva lika många pelare.
av *pettson*
Jadu, har anlitat en konstruktör jag känner som får bita tag i det där för att fundera ut en bra och billig lösning. Nåt som inte alltid är hand i hand :wink: Personligen tycker jag inte varenda stolpe lär krävas nu heller. Det att det är så många stolpar är för att boxarna sätts fast i dom med. Men som sagt han får räkna och fundera :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Grävre bärlinor så kan du ha glesar mellan stolparna, sen beror det ju på om/hur mycket du kan tänka dig att sänka taket...

/L
av *pettson*
Trasslet är att det är bara ca 3.40 idag till nock. :( Grövre bärlinor lär väl gå att få till iallafall så det glesar ut med stolpar. :wink:
av *pettson*
kebabpizza skrev:Heja pettson (m. familj)! Äntligen någon som kommer att ha äkta pållar i sitt stall :D
ja fungerar det bra blir det 320pållar som får besöka stallet då o då.. men det blir inte en enda vegetarisk pålle.
Användarvisningsbild
av camaro69
"Mata hästen" kan man väl göra i garaget ibland, om tanten tittar in? :wink:

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]